فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج میناب گفت: یکی از نهادهایی که سهم بسیار زیادی در پیروزی انقلاب داشته مسجد است و اکنون مسجد باید محلی برای جذب جوانان،بصیرت افزایی و تربیت انسان های تراز انقلاب باشد.
کد خبر: ۸۹۴۰۱۲۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، طالب احمدی نیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان میناب در این همایش ضمن خیر مقدم گویی به حضار در مورد نقش و جایگاه و اهمیت مسجد اظهار کرد: مسجد محور اصلی دین بوده و یکی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی جهت پیاده کردن مسائل قرآنی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و مذهبی می باشد و فعالیت قرآنی مکمل فعالیت های فرهنگی باید در مسجد انجام شود.

احمدی نیا یکی از اهداف اصلی مساجد را جذب جوانان و بصریت افزایی برشمرد و بیان کرد: امام جماعت باید بتواند زمینه را برای هم اندیشی بین پایگاه بسیج،هیت امناء،کانون فرهنگی انسجام خوبی در جهت جذب و تشویق و ترغیب جوانان به سمت مسجد برقرار کند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج میناب انسان ساز بودن مساجد را یکی دیگر از شاخصه های مسجد فعال عنوان کرد و ادامه داد: مسجد محل پرورش و رشد انسان های قوی متفکر و اندیشمند است لذا در این راستا ائمه جماعات و هیات امنای مساجد باید بکوشند تا با ایجاد فضای مناسب در مساجد و جذب جوانان و مشارکت دادن آنها در کارها در مسیر کادر سازی برای اسلام و انقلاب و تربیت نسلی با تقوا و متهعد گام بردارند.

وی گفت: مساجد پایگاه های فرهنگی و اجتماعی امت اسلامی هستند که بسیاری از حرکت های سیاسی و انقلابی جهان اسلام از این مکان مقدس آغاز شده است و بچه های مسجدی بودند که جنگ را اداره کردند و حاظان انقلاب هستند.

احمدی نیا بر تقویت جاذبه‌های مساجد بعنوان یک ضرورت تاکید کرد و گفت: باید در راستای تقویت جاذبه‌های مساجد اقدام کرد تا رفته رفته شاهد حضور جوانان و در مجموع افراد کم سن و سال‌تر در مساجد باشیم.

گفت: از آنجا که مساجد مهمترین مکان برگزاری نمازجماعت است و اگر مسجد نماز جماعت نداشته باشد، نقش خود را به طور کامل ایفا نکرده و تاثیر چندانی ‏برای حفظ دین داری افراد جامعه نخواهد داشت، مسجد باید محل تربیت انسان های مومن در تراز انقلاب باشد و در عرصه های مختلف فرزندان ارزشی در همان عرصه به جامعه معرفی کند.

این همایش با حضور مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه امام سجاد(ع) و جمعی از ائمه جماعات،هیئت امناء مساجد و فرماندهان بسیج در نمازخانه سپاه میناب برگزار شد.

انتهای پیام/ز

ارسال نظرات