خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در جمع پرسنل سپاه پاسدارن استان قزوین گفت:
امام جمعه قزوین در جمع پرسنل سپاه پاسدارن استان قزوین گفت: در باب اربعین بارها شنیده‌ایم که خداوند به این عنوان اربعین در قرآن عنایت خواستی دارد و چهل و چهلم ارزش ویژه‌ای در ادبیات قرآن و روایات دارد.
کد خبر: ۸۹۴۰۱۴۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عابدینی در جمع پرسنل سپاه پاسداران استان قزوین اظهار کرد: شخصی خدمت اباعبدالله‌الحسین (ع) رسید و گفت وقتی من با گناهی مواجه می‌شوم، نمی‌توانم صبر کنم و به گناه گرفتار نشوم. شما موعظه‌ای به من نشان دهید تا بتوانم در مقابل گناه مقاومت کنم و آلوده نشوم.
وی تصریح کرد: حضرت فرمودند پنج کار انجام بده بعد هر چه خواستی معصیت کن. اول فرمودند از روزی خدا استفاده نکن و چیزی نخور بعد هر چه خواستی گناه کن.
امام جمعه قزوین بیان کرد: امام حسین (ع) فرمودند دوم هر گناهی خواستی انجام بدهی در محیط ولایت الهی انجام نده. چطور تحت ولایت خدا هستی و گناه میکنی؟ سوم فرمودند هر وقت خواستی گناه کنی کنج و خلوتی پیدا کن که خدا تو را نبیند و اگر چنین جایی پیدا کردی برو و مرتکب گناه شو.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: چهارم آنگاه که عزرائیل برای قبض روح تو آمد، اگر می‌توانی او را از خود دور کن و از دستش نجات پیدا کن، برو و هرچه می‌خواهی گناه کن و پنجم وقتی مالک جهنم آمد تا تو را وارد جهنم کند قبول نکن و وارد جهنم نشو.
وی گفت: در باب اربعین بارها شنیده‌ایم که خداوند به این عنوان اربعین در قرآن عنایت خواستی دارد و چهل و چهلم ارزش ویژه‌ای در ادبیات قرآن و روایات دارد.
عابدینی خاطرنشان کرد: آیات و روایات اهتمام ویژه‌ای به اربعین داشته‌اند. در روایات آمده اگر کسی چهل شبانه روز معصیت نکند و خودش را برای خدا خالص کند، چشمه‌های معرفت و حکمت از قلب او به جوشش در می‌آید و بر زبانش جاری می‌شود.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: اولین باری که تجمع عظیم در روز اربعین صورت گرفت، پیش از انقلاب و در تهران بود. آن روز شاهد تجمع عظیم در روز اربعین بودیم و برخی‌ها می‌گفتند چهار میلیون جمعیت در آن تجمع حضور پیدا کردند. آن عظمت حضور مردم زلزله‌ای ویرانگر برای رژیم بود و پایه‌های رژیم را سست کرد.
وی یادآور شد: با آن راهپیمایی‌ها و اوضاع دیدیم که بساط طاغوت برچیده شد و اگر امروز رهبری از راهپیمای عظیم و با شکوه اربعین حمایت می‌کنند، نشان دهنده اهمیت و عظمت موضوع است و باید این موضوع را در سطح جهانی ببینیم.
حجت الاسلام عابدینی عنوان کرد: اربعین یک جریان است و اگر خودمان هم نتوانستیم حضور پیدا کنیم زمینه حضور دیگران را فراهم کنیم. وظیفه داریم هر جور که امکان دارد، به حرکت عاشورایی اربعین امام حسین (ع) کمک کنیم و بدانیم آینده جهان را حرکت‌های حسینی است که تعیین می‌کند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها