در نود و پنجمین برنامه "در كوي نيكنامان" عنوان شد
برنامه "درکوی نیکنامان" این هفته همزمان با شب شهادت حضرت امام حسن مجتبی ( ع ) میزبان خانواده معزز شهیدان علی اکبر علیجانی و عباس تیموری در فرهنگسرای گلستان بود.
کد خبر: ۸۹۴۰۲۳۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان ؛ در برنامه این هفته "در كوي نيكنامان" حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با بیان اینکه شیطان از راه وعده تنگدستی وارد می شود و فتنه می کند، گفت: خداوند در آیه 268 سوره بقره می فرماید "الشَّيْطانُ يَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ يَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشاءِ وَاللَّهُ يَعِدُکُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَ فَضْلاً وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ شیطان به شما وعده تنگدستی می دهد، و به بدکاری وا می دارد و خدا از جانب خود آمرزش و فزونی به شما وعده می دهد ، که خدا وسعت بخش و دانا است".

وی با بیان اینکه برای مقابله با شیطان باید به شناخت درستی از او برسیم افزود: شیطان دزد است و دزد از در نمی‌آید بلکه از دیوار یا پنجره وارد می‌شود، در روز نمی‌آید بلکه در شب می‌آید، آهسته و پاورچین می‌آید و در خفا راه نفوذ پیدا می کند.

این کارشناس مذهبی در ادامه با بیان اینکه در احادیث آمده است حرکت شیطان مانند حرکت مورچه‌ی سیاه روی سنگ سیاه در شب تاریک و سیاه است و شیطان مانند خون در رگ حرکت می‌کند و ما اصلا متوجه حرکتش نمی شویم، اظهار داشت: تنها راه حذف و دوری از شیطان مأنوس شدن با قرآن و گریه و زاری به درگاه خداوند است چون شیطان قسم خورده همه‌ آدم ها را به جهنم می فرستد.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با اشاره به اینکه طبق آیه شریفه کارشیطان این است که فقر را در چشم انسان بزرگ جلوه می دهد، تصریح کرد: یکی از راههای نفوذ شیطان بیان نداری‌هاست و به همین دلیل است که ما گاهی اوقات تنها از نداری هایمان گلایه می کنیم و داشته هایمان را نمی بینیم.

در ادامه این مراسم مادر شهید علی اکبر علیجانی با بیان اینکه تنها دغدغه پسرم دفاع ازناموس و میهن بود، گفت: مدتها بود برای اعزام هر روز میرفت مسجد محله وقتی دیدم نتیجه نمی گیرد ازسر دلسوزی گفتم "مادر بیا بیخیال رفتن شو".انگار که از حرفم ناراحت شده باشد رو کرد و جواب داد "این حرف را نزن مادرم من اگر نروم چه کسی می خواهد در مقابل این سربازهای بعثی و صدام سینه سپر کند؟ چه کسی می تواند از مادر من و ناموس بقیه دفاع کند؟ من باید بروم اصلا هرکس به سهم خودش باید برود تا سایه جنگ از سر کشور دور شود.

این مادر شهید در پایان با بیان اینکه هدف و آرمان شهدا حفظ انقلاب ، اسلام و ولایت و رهبری بود، اظهار داشت: حالا که شهدا رفته اند ما و ظیفه داریم از هدفی که منظورشان بود تمام و کمال دفاع کنیم نباید بگذاریم که آرمان انقلاب به خطر بیافتد و رهبری ذره ای ناراحت شوند.

مادر شهید عباس تیموری هم در ادامه برنامه با بیان اینکه من تنها پسرم را برای حفظ خاک این کشور به جبهه فرستادم و اصلا پشیمان نیستم گفت: دوست داشتم بجای یک پسر چند فرزند پسر داشتم و آن سال ها برای دفاع میفرستادم کاش من بجای یک شهید چند شهید داده بودم.

وی افزود: خاطرم هست یک شب بارانی وقتی خسته و با لباس های خیس آمد خانه از او خواستم بماند و کمی استراحت کند نه تنها نپذیرفت بلکه گفت مادر من باید بروم حتی یک شب استراحت هم صلاح نیست اصلا این روزها وقت استراحت و تنبلی نیست.

این مادر شهید ادامه داد: طبیعی بود که براساس حس مادری و غریزه وابستگی نخواهم برود اما وقتی حرف میزد و قصدش راضی کردن دلم بود می دیدم حق دارد و اوضاع طوری نیست که دلبستگی من بتواند مانع رفتنش شود.

ارسال نظرات