مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) بیان داشت: در داخل کشور نیز بسیاری از مشکلات ناشی از ثروت زدگی است و برخی از افراد و مسؤولان که در اوایل انقلاب افرادی مؤمن و انقلابی بودند، همین که صاحب پول و ثروت شدند در مقابل انقلاب و نظام قد علم کردند و به مال اندوزی و کسب ثروت پرداختند.
کد خبر: ۸۹۴۰۲۴۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت السلام محمد جواد نظافت شب گذشته در ادامه جلسات سوگواری دهه اول صفر که در خیابان قرنی مشهد مقدس در حال برگزاری است، با اشاره به ظواهر دنیوی فریبنده انسان در دنیا، اظهار کرد: دنیا ظواهر زیادی از جمله قدرت، شهرت، علم و ریاست دارد، اما یکی از آنان که می‌تواند انسان را به راه حرام و تکبر بکشاند ثروت و مال دنیا است.

وی با اشاره به سخن امام سجاد (ع) در دعای ۳۰ صحیفه سجادیه افزود: ایشان همواره از خداوند در خواست داشت «مالی که من را به تکبر و راه حرام می‌کشاند نصیب و قسمتم نگردان و آن را از من دور کن.»

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) گفت: اگر فرد پولدار و ثروتمندی هستیم باید در برابر دوستان، همسایگان و مؤمنین عفو و گذشت داشته باشیم و هیچگاه به خاطر ثروت با آنان با تکبر برخورد نکنیم. خداوند در قرآن می‌فرمایند باید همواره در برابر مؤمنان برخورد متواضعانه داشته باشیم و خشم خود را در برابر ستم و شمشیر کفار خرج کنیم.

لزوم پرهیز از استفاده نادرست نسبت به ثروت دنیوی

وی تصریح کرد: امروز اگر عربستان و آمریکا بر ملت‌های مظلوم و بی گناه منطقه ظلم و ستم کرده و دست به جنایت می‌زنند، به خاطر پول و ثروتی است که در اختیار دارند. باید مسؤولان ما با قدرت در برابر آمریکا بایستند و هیچگاه در برابر ظلم و ستم آنان کوتاه نیایند.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) افزود: در داخل کشور نیز بسیاری از مشکلات ناشی از ثروت زدگی است و برخی از افراد و مسؤولان که در اوایل انقلاب افرادی مؤمن و انقلابی بودند، همین که صاحب پول و ثروت شدند در مقابل انقلاب و نظام قد علم کردند و به مال اندوزی و کسب ثروت پرداختند.

حجت الاسلام نظافت به بیان مصادیقی دیگر از استفاده ناصحیح نسبت به ثروت پرداخت و اظهار کرد: بار‌ها مشاهده شده فردی فقیر و بی پول بوده همین که پولدار و ثروتمند می‌شود بلافاصله سمت ازدواج دوم می‌رود و کلأ همسر اول و فرزندان خود را فراموش می‌کند و به آنان ظلم و ستم می‌کند. امیرمؤمنان (ع) فرمودند: از ظلمی که به فرد مظلوم می‌کنید بترسید، چراکه خداوند نسبت به آه مظلوم حساس است.

لزوم شکرگزاری در برابر ثروت‌های واقعی که نعمات الهی هستند

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) به چند مورد ثروت واقعی اشاره کرد و گفت: مال و ثروت واقعی که انسان می‌تواند آن را همواره داشته باشد ایمان، عقل، تقوا، عمل صالح و روح پاک است که می‌تواند آن‌ها را با خود به قیامت ببرد.

حجت الاسلام نظافت ضمن تأکید بر لزوم صرف ثروت در راه رضایت الهی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «هرگاه دارای فرزند خوب، همسر دلخواه، کارخوب و مال و ثروت بودید، خدا را شکر کنید چراکه تمامی آن‌ها از نعمات خداوند سبحان و کریم برای بندگان است.»

برخی کشور‌های اروپایی با غارت مظلومان ثروتمند شده اند

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) تصریح کرد: برخی افراد وقتی به کشور‌های اروپایی مثل انگلستان و‌فرانسه سفر می‌کنند و باز می‌گردند، می‌گویند پول و ثروت فقط در اروپاست در صورتیکه همان کشور‌ها عمری کشور ما را چپاول و غارت کرده اند و با پول ما و دیگر کشور‌های مظلوم صاحب مال و اموال شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سؤالی که همواره وجود دارد این است که چرا خداوند انبیا را ثروتمند نیافرید تا تمام افراد جامعه گرد آن‌ها جمع شوند و به خداوند ایمان بیاورند؟ امیرمؤمنان (ع) در این رابطه فرمودند: «اگر خداوند تمام اموال و ثروت‌های دنیا را در اختیار انبیا قرار می‌داد، کسانی که ایمان به خدا می‌آوردند از روی ترس و وحشت بود» و این در حالی است که امروز ایمان به خدا برای بندگان یک انتخاب عاشقانه و آگاهانه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها