خبرهای داغ:
کارشناس جنگ نرم سپاه شهرستان قزوین تاکید کرد:

رژیم صهیونیستی در رأس منافع همه پرسی عراق

کارشناس جنگ نرم سپاه شهرستان قزوین گفت: یک همه پرسی غیر قانونی در اقلیم عراق انجام گرفت در حالی که نه دولت عراق و نه گروه های موجود چنین امری را به رسمیت نشمردند.
کد خبر: ۸۹۴۰۲۴۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

محمد مهدی جعفری کارشناس جنگ نرم سپاه امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص دلایل همه پرسی اقلیم کردستان عراق بیان کرد: سوم مهرماه سال جاری، یک همه پرسی غیر قانونی در اقلیم عراق انجام گرفت در حالی که نه دولت عراق و نه گروه های موجود چنین امری را به رسمیت نشمردند.
وی گفت: در پی اعلام غیر رسمی بودن این همه پرسی از سوی دولت عراق، در منطقه نیز از سوی کشورهای ایران، ترکیه و سوریه غیر قانونی اعلام شد.
کارشناس جنگ نرم سپاه امام حسن مجتبی(ع) در زمینه هدف این همه پرسی اظهار کرد: از ابتدا و سالیان طولانی، شاهد حضور استعمارگران در منطقه بوده ایم. استعمارگران با این قرارداد در واقع منطقه را بین خودشان تقسیم کرده و مرزهایی را به نفع خود ترسیم کردند. در پی این تقسیمات و دستیابی آسان تر به اهداف خود، با تئوری تفرقه افکنی و حضور خود در منطقه، اختلافاتی را در بین قومیت ها و ملیت ها ایجاد کردند.
جعفری تصریح کرد: ریشه این تجزیه طلبی و جداسازی در قالب همه پرسی، رژیم غاصب صهیونیسم است که در همین راستا ایالات متحده آمریکا نیز به هواداری رژیم صهیونیسم خواستار جدایی اقلیم کردستان عراق است.
وی در ادامه افزود: حمایت آمریکا از رژیم غاصب صهیونیسم، در جهت تضعیف قوای دفاعی کشورهای منطقه و ایجاد امنیت برای این رژیم است.
کارشناس جنگ نرم سپاه امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: این کشورها با تئوری های مختلف نقشه تضعیف و جدایی کشورهای منطقه را کشیدند که یکی از این نقشه ها طرح جدایی اقلیم عراق بود و یکی از عوامل اساسی این امر، هم مرزی با ایران و تحت فشار قرار دادن ایران برای دستیابی به اهداف سلطه طلبانه خویش است.
جعفری عنوان کرد: دلیل این امر از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شدت گرفت چرا که با تئوری نه شرقی و نه غربی، یک سیاست مستقل در نظام بین الملل ایجاد کرد که خوشایند سلیقه استعمار طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیسم و سایر هم پیمانان آنها نبود.
وی مطرح کرد: یکی از محوریت ها و سیاست های جمهوری اسلامی کمک به ملت های مستضعف جهان است که به هر شکلی در مقابل زور گویی های رژیم غاصب اسراییل و آمریکا ایستادگی کرده اند و این امر به معنای نزدیک شدن جمهوری اسلامی به مواضع رژیم صهیونیستی بوده و موجب ایجاد اتاق های فکر برای طراحی برنامه های جدید از سوی رژیم صهیونیسم شده است.
کارشناس جنگ نرم سپاه امام حسن مجتبی(ع) اضافه کرد: بیشترین دلایل آمریکا و اسرائیل که با نطام سرمایه داری نامشروع خود حقوق ملت های دنیا را استثمار کرده اند، چشم اندازی به دیگر منافع ملت ها و از جمله منطقه کرکوک عراق است.
جعفری یادآور شد: ۴۰ درصد از نفت و ۶۰ درصد از گاز کشور عراق در منطقه کرکوک واقع شده و یکی از دلایل دست اندازی به این منطقه، علت اقتصادی و کسب درآمد برای خود بوده است.
وی در ادامه گفت: آنچه مهم به نظر می رسد و در اتاق های فکر صهیونیسم مدت ها بر روی آن تمرکز شده این است که زمانی که تنش در منطقه ادامه داشته باشد نگاه ها از سوی رژیم صهیونیسم به مسائل حاشه ای معطوف شده و این رژیم با آرامش خاطر بیشتری به نقشه های استعمارگرانه و سلطه جویانه خود دست می یابد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار