فرمانده ناحیه سپاه شهرستان دلگان گفت: یادواره شهدای اقوام بزرگ بامری و عبداللهی با هدف وحدت و همبستگی بین اقوام و طوایف برای اولین بار در سطح کشور برگزار می شود
کد خبر: ۸۹۴۰۲۴۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
حسین شهرکی در گفتگو با خبر گزاری بسیج از سیستان و بلوچستان از برگزاری یادواره شهدای قوم بامری و عبداللهی در شهرستان دلگان خبر داد و گفت: یادواره شهدای این دو قوم بزرگ بلوچ برای اولین بار در سطح کشور برگزار خواهد شد.
این مسئول تصریح کرد: یادواره شهدای قوم بامری و عبداللهی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دلگان و همچنین بزرگان و ریش سفیدان طوایف برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه قوم بامری و عبداللهی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و گلستان و همچنین در سایر استان‌ها به صورت پراکنده زندگی می‌کنند، ادامه داد: قوم عبداللهی و بامری شهدای زیادی در دوران دفاع مقدس، در درگیری با اشرار و در راه امنیت کشور و همچنین شهدایی را در راه دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت در کشور سوریه تقدیم اسلام کرده اند.
ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دلگان و بزرگان با بیان اینکه قوم بامری و عبداللهی نقش فعال و مستمری در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی داشته است، اضافه کرد: شهرستان دلگان ۶۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
شهرکی ادامه داد: مهمانانی از سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان و همچنین استان‌های همجوار برای حضور در این یادواره دعوت شده اند.
این مسئول با اشاره به اینکه شهدا سند افتخار قوم بامری و عبداللهی هستند، خاطرنشان کرد: این یادواره شهدا با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل‌های نوجوان و جوان و همچنین وحدت و همبستگی بین طوایف و اقوام برگزار خواهد شد.
گفتنی است یادواره شهدای قوم بامری و عبداللهی روز سه شنبه نهم آذرماه امسال در شهرستان دلگان برگزار می‌شود.
شهرستان دلگان در ۴۷۵ کیلومتری جنوب غرب شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
ارسال نظرات