جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خبر داد

اجرای 150 عنوان برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از برگزاری 150 عنوان برنامه همزمان با هفته بسیج دانش آموزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۰۲۹۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان مرکزی با ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموزی گفت: هشتم آبان ماه، روز شهادت «حسین فهمیده» است و از این‌رو از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین از هفتم تا 13 آبان ماه به نام هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج دانش‌آموزی در دروان دفاع مقدس در کنار دیگر اقشار بسیج به خوبی دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرد، گفت: بسیج دانش‌آموزی با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل توانست لوح زرینی را در تاریخ کشور از خود به یادگار بگذارد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در دوران 8 سال جنگ تحمیلی دشمن با تمام توان به مرزهای ما وارد شد و 15 کیلومتر از مناطق کشور را به اشتغال خود درآورد اما در همان سال‌ها نوجوانان بسیاری سنگر علم را رها کرده و حضور در سنگر دفاع و جهاد را وظیفه خود دانستند و در مقابل دشمن سینه سپر کردند و آئینه تمام نمایی از ایثار و فداکار و سرافرازی را در کنار دیگر رزمندگان به ثبت رساندند.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده وجود 36 هزار شهید دانش‌آموز را گویای ایثار و جان گذشتگی دانش‌آموزان بسیجی دانست و گفت: آنان مردانه در برابر دشمن ایستادند و برای کشور عزت و افتخار آفریدند.

وی شمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «فهمیده» گفت: اگر بخواهیم از تلاش و مجاهدت این قشر از بسیج که جزو اولین اقشار شکل گرفته در بسیج بود را عنوان کنیم همین بس که حضرت امام خمینی(ره) درباره این شهید والامقام فرمودند «رهبر ما همان طفل 13 ساله‌ای است که نارنجک به کمر بست و به زیر تانک‌ دشمن رفت». 

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به نامگذاری هفته بسیج دانش‌آموزی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: از هفتم تا 13 آبان‌ماه به نام هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است که هر روز این هفته با یک شعار خاص نامگذاری شده و برنامه‌های اجرایی با محوریت شعار روز اجرا می‌شوند.

پاسدار گلشن‌زاده شعار این هفته را «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» مطرح کرد و گفت: اجرای رزمایش پدافند غیرعامل در سطح 12 شهرستان استان، برگزاری همایش نخبگان علمی، مسابقات فرهنگی در نخسیت روز این هفته که با عنوان دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری نامگذاری شده جزو اولین برنامه‌های اجرایی در این هفته خواهد بود.

وی دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی را شعار دومین روز از هفته عنوان و تصریح کرد: نواخته شدن زنگ ایثار و شهادت، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز از جمله شهید «احمدرضا عباسی» شهید شاخص سال 92 دانش‌آموز، برگزاری یادوراه شهدا و اعزام راهیان نور  به مناطق عملیاتی جنوب بخشی دیگر از این برنامه‌ها خواهد بود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری عنوان سومین روز از هفته بسیج دانش آموزی بوده و آغاز ثبت نام لیگ علمی پایا، برگزاری نشست‌های روشنگری، برگزاری اختتامیه طرح هجرت، برگزاری مسابقات ورزشی پینت بال محلی، اعزام اعضای مجمع همفکری آینده‌سازان به مجمع ملی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی ویژه پیشگامان و فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی عنوان برنامه‌های اجرایی در این روز است.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده بسیج دانش‌آموزی، آرمان‌خواهی را عنوان چهارمین روز از این هفته دانست و گفت: برگزاری مسابقات دو رهروان با محوریت هر دانش‌اموز به نمایندگی از یک دانش‌آموز شهید عمده برنامه تدارک دیده شده از 150 عنوان برنامه در این هفته است.

وی افزود: دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالت خواهی نیز عنوان دیگر روز این هفته است که در این روز حضور در آئین عبادی سیاسی جمعه، برگزار حلقات صالحین واحدهای بسیج دانش‌آموزی در مصلی‌ها و اماکن برگزاری نماز جمعه برنامه های تدارک دیده شده هستند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی دانش‌آموز بسیجی، مقاومت و استکبار ستیزی را عنوان آخرین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی دانست و گفت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار همچون ستاره فروزان هدایتگر نسل جوانان است و برگزاری مسابقات نقاشی با محوریت شعار «مرگ بر آمریکا»، و « من یک پاسدار هستم» در ایستگاه‌های تعبیه شده در طول مراسم راهپیمایی 13 آبان و حضور در راهپیمایی عظیم این روز خواهد بود که بار دیگر دانش‌آموزان در کنار دیگر اقشار مختلف مردمی جواب یاوه‌گویی‌ها رئیس جمهور آمریکا علیه ایران را می‌دهند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار