امام جمعه مشهد با بیان اینکه اربعین حسینی باید جریان‌ساز و جهانی شود، گفت: ستاد اربعین به زائران پیاده نگاه اقتصادی نداشته باشد.
کد خبر: ۸۹۴۰۳۶۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
 
 
 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  فارس،  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: شگرد شیطان تنها در عرصه آرایشگری و تزیین گناه است.

خطیب نماز جمعه مشهد تصریح کرد: خداوند در آیه 43 سوره انعام، یکی از مصادیق آرایشگری شیطان را ممانعت از توبه بندگان معرفی می‌کند.

وی افزود: خداوند برای متنبه کردن بندگان گناهکار، آنان را دچار سختی می‌کند تا بلکه متوجه اشتباهات خود شوند و از مسیر گناه برگردند اما شیطان در چنین موقعیتی، غیرخدا را به عنوان حلّال مشکلات به او معرفی می‌کند و به گناه بیشتر دعوت می‌کند.

علم‌الهدی در ادامه بیان کرد: علت اینکه برخی انسان‌ها در هنگام سختی‌ها و مشکلات به سوی غیرخدا متمایل می‌شوند، قساوت قلب است و زینت‌گری شیطان، انسان‌های رقیق‌القلب را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: اتصال قلبی با اولیاء خدا موجب رقّت قلب می‌گردد و زمینه نفوذ شیطان را از بین می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه قدر عشق به ائمه اطهار را بدانید، خاطرنشان کرد: این‌که وقتی نام امام حسین(ع) برده می‌شود اشکتان جاری می‌شود و یا زمانی که چشمانتان به شبکه‌های ضریح امام رضا(ع) می‌افتد، ذکر حضرت بر لبانتان جاری می‌شود، نعمتی الهی است و باید شکرگزار باشید.

علم‌الهدی ضمن بیان این‌که طبق برخی روایات امروز سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است، اظهار داشت: کربلا سه رهبر زمینه‌ساز، اجرایی و نهادینه‌ساز داشت؛ رهبر زمینه‌ساز کربلا امام حسن مجتبی(ع)، رهبر اجرایی آن حضرت سیدالشهدا(ع) و رهبر نهادینه‌ساز آن، امام سجاد(ع) بودند.

وی ادامه داد: در زمان حکومت امام حسن (ع) بی‌وفایی مردم و عناصر دنیاپرست باعث شد ایشان را به معاویه فروختند و به‌عنوان شیعه به معاویه ملحق شدند، جوسازی‌ها، آنان را از مسیر حق منحرف کرد و بدین ترتیب غیر از متارکه جنگ، چاره‌ای نماند.

علم‌الهدی ادامه داد: امام حسن(ع) دور از سیاست جنگ را کنار نگذاشت بلکه زمینه‌ساز انقلاب کربلا شد و بر این اساس، اگر طی یک تشکیلات صحیح شیعیان به اهل‌بیت(ع) ملحق نمی‌شدند، اسلام دچار انحراف و ضربه‌های جدی می‌شد؛ در واقع، جریان انسجام شیعه به‌عنوان جریان اصیل شیعه حتی بعد از عاشورا ادامه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: اربعین حسینی یک ابزار تشکیلات سازی و جریان سازی شیعه به‌صورت خودکار است و این 20 میلیون زائر در راه کربلا همه ذکر یا حسین بر لب دارند؛ وقتی همه دلدادگان امام حسین(ع) پیوند می‌خورند، ضربه‌ای مهلک بر پیکره و مغز دشمن استکباری است.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه در جریان اربعین، عده‌ای همچون متوکل عباسی عمل می‌کنند، تصریح کرد: به‌عنوان افزایش عوارض فرودگاهی در عراق، بلیت هواپیما را چند برابر می‌کنند، چهل دلار از مردم به‌عنوان صدور ویزا می‌گیرند و دلار را هم 250 تومان گران‌تر حساب کرده‌اند.

وی با انتقاد از افزایش هزینه‌های سفر زائران پیاده اربعین، خاطرنشان کرد: به اسم گرفتن پول ایرانی به‌جای دلار و آسان شدن کار، هفده هزار تومان اضافه به‌عنوان کارگزاری می‌گیرند، می‌گویند چون اتوبوس‌ها یک طرف مسیر را خالی برمی‌گردند، ستاد اربعین اجازه افزایش دو برابری بلیت را می‌دهد.

امام جمعه مشهد با ابراز تأسف از مال‌اندوزی از زائران اربعین، اظهار کرد: جوانان فداکار ما به‌عنوان مدافعان حرم در جنگ با تکفیری‌ها جان می‌دهند، این حق زائران است که 40 دلار به‌عنوان ویزا از آنان بگیرند؟ چرا این‌گونه عمل می‌کنید، دولت ایران لائیک نیست و این‌چنین برخوردهایی در جمهوری اسلامی صحیح نمی‌باشد.

وی افزود: از ستاد اربعین می‌خواهیم راهپیمایی اربعین را با بینش اقتصادی و اداری نبیند و آن‌ها نیز عاشق امام حسین(ع) هستند و عاشقانه با زائر اربعین حسینی برخورد نمایند.

علم‌الهدی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: بنا به فرموده رهبری، اربعین حسینی باید توسعه یافته و جریان‌ساز و جهانی شود؛ در راهپیمایی اربعین شیعیان از سرتاسر جهان با هم منسجم می‌شوند و ضربه‌ای نابودکننده بر مغز استکبار و آمریکا وارد می‌شود.

 

ارسال نظرات