لاگارد با مخالفت ترامپ درباره نقض «پیمان آب و هوایی» پاریس گفت:دنیا نتواند برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تصمیم درستی بگیرد انسان‌ها از شدت گرما برشته و بریان خواهند شد وآینده‌ای تاریک در پیش خواهیم داشت.»
کد خبر: ۸۹۴۰۳۸۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول هشدار داده است که اگر جهان درباره مقابله با تغییرات آب و هوایی و نابرابری شکست بخورد جهان به دردسر بزرگی گرفتار خواهد شد.

خانم لاگارد در کنفرانسی در ریاض گفته است:«ما اگر نتوانیم این مسائل را حل کنیم در 50 سال آینده آینده‌ای تاریک در پیش خواهیم داشت».

وی گفت: اگر دنیا نتواند برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تصمیم درستی بگیرد انسان‌ها از شدت گرما برشته و بریان خواهند شد.

در سال 2015 حدود 195 کشور جهان توافق‌نامه آب و هوایی پاریس را امضا کردند که اهدافی را برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای معین کرده بود و از افزایش دمای کره زمین جلوگیری کند، طی 50 سال گذشته دمای کره زمین 2 درجه افزایش یافته است اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن اعلام کرده است که طی فرایند 3 ساله از این توافق عقب خواهد کشید. 

ترامپ معتقد است که شرکت در توافق آب و هوایی پاریس می‌تواند بر اقتصاد این کشور تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ با انتقاداتی از سوی رهبران جهانی و فعالان محیط زیست مواجه شد به طوری که بان‌کی‌مون دبیرکل سابق ملل متحد با متهم کردن ترامپ گفته است ترامپ در نقطه اشتباره تاریخ ایستاده است.

رئیس صندوق بین‌المللی پول همچنین به رفع نابرابری زن و مرد در کشورها تأکید کرد چه آنهایی که این نابرابری را دارند و چه آنهایی که هنوز این نابرابری را ندارند. در صورتی که دنیا بخواهد آینده‌ای روشن برای خود ترسیم کند لازم است که نگرانی‌ها در برابر نابرابری زن و مرد را برطرف کند.

وی پیش‌بینی کرد که طی 50 سال آینده نفت جهان به جایگاه دوم کالایی تبدیل نزول کند.

در بیانیه‌ای که صندوق بین‌المللی پول صادر کرده بود از تلاش عربستان برای اصلاحات تمجید کرده و این اقدام را به عنوان اقدام اقتصادی مناسب در برابر کاهش قیمت نفت مطرح کرد.

لاگارد همچنین در بیانیه‌ای با اشاره به تصمیم اخیر عربستان درباره اجازه به زنان برای رانندگی اعلام کرد: عربستان اصلاحاتی را برای کاهش مقاومت‌ها برای ورود زنان به بازار در دستورکار دارد.

وی افزود: بخش‌های خصوصی زنان هم می‌توانند با محرک‌های مالی تقویت شوند.

ارسال نظرات