مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: موشک‌های بالستیک ‌ایران یکی از عوامل قدرت بازدارندگی ايران عليه دشمنان است.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۱۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی ناحیه گلوگاه، سید یدالله نبوی مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران در گلوگاه اظهار کرد: پدافند غیرعامل یعنی دفاع بدون سلاح در برابر تهاجمات است، دفاع جزئی از زندگی انسانها است و هر کسی در برابر تهاجم از خود دفاع می‌کند و این دفاع نیز به شرایط زمانی و مکانی بستگی دارد.

وی اهداف پدافند غیرعامل را منطبق بر سیاست‌های کلی نظام دانست و گفت: حفظ جان انسان‌ها و تأمین نیازهای حیاتی کشور در زمان بحران، جلوگیری از تخریب و آسیب‌ها به تأسیسات از دیگر اهداف است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران، باور داشتن به پدافند غیرعامل برای مدیران دستگاه‌های اجرایی، آحاد مردم و اصناف را مهم برشمرد و گفت: اگر این موضوع را در سطح جامعه نهادینه کنیم می‌توانیم جامعه را حفظ کنیم و خطرات و آسیب‌پذیری‌ها را در جامعه کاهش دهیم و مدیران باید در شرایط عادی الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنند.

وی افزود: در مقابل جنگ نرم باید تهدیدات نرم شناسایی و در مقابل دشمن به کارگیری شود، امروزه بزرگ‌ترین هدف دشمن ولایت فقیه است که ارکان اصلی نظام را دشمنان مورد حمله قرار داده‌اند.

نبوی ادامه داد: یکی از حملات نرم دشمن حمله سایبری و شبکه‌های اجتماعی است و همچنین بدبین کردن مردم نسبت به نظام، مسئولان و اعم از سران سه قوه یکی از اهداف دشمن است و این خطر بزرگی برای ما دارد.

وی  در خصوص تحدیدات جنگ نرم تصریح کرد: حمله سایبری و شبکه های اجتماعی در مقابل این خطر بزرگ خانواده‌ها نقش موثری دارند و آموزش و پرورش که لایه زیرین جامعه را در حوزه فرهنگ انجام می‌دهد، باید هوشیار باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران تاکید کرد: هر اقدامی که برای جلوگیری از این تهدیدها انجام شود، پدافند غیرعامل نام دارد که در واقع کم هزینه‌ترین راه برای استحکامات نظام در حوزه‌های زیرساختی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که اگر نباشد تمامی دستاوردها به هدر می‌رود.

نبوی در پایان بیان کرد: موشک‌های بالستیک ‌ایران یکی از عوامل قدرت بازدارندگی ایران علیه دشمنان است، برای اینکه در مملکت زنده بمانیم و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنیم باید زمینه دفاعی را در حوزه‌های عامل و غیر عامل داشته باشیم و تنها راه مبارزه با جنگ نرم دشمن، پیروی از فرهنگ عاشورا و عاشورایی است

ارسال نظرات
پر بیننده ها