همیشه رمضون یک بار هم شعبون حکایت بانک ملت و شهرداری نکا شد؛

بانک ملت در نکا مسدود شد

شهردار نکا: با شروع فعالیت خود در شهرداری نکا مهلت 72 ساعته به بانک ملت برای پرداخت بدهی دادم که بانک اقدامی در این راستا انجام نداد و سپس شهرداری اقدام به مسدود کردن راه‌های ورودی بانک ملت شعبه مرکزی نکا کرد.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۲۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، روز گذشته (جمعه) شهردار جدید نکا که کمتر از یک‌ماه بر مسند شهرداری نکا نشسته است با عزمی راسخ و در یک اقدام جسورانه برای احقاق حق مردم و تسویه بدهی بیش از 2 میلیارد ریالی بانک ملت به شهرداری نکا، شهرداری اقدام به مسدود کردن راه‌های ورودی بانک ملت کرده بود.

براساس ارسال درخواست کتبی بانک ملت مرکزی نکا مبنی بر مهلت یک‌ماهه برای تسویه بدهی‌های خود، مقرر شد بانک ملت در هفته پیش رو برای انجام مذاکرات و تعیین تکلیف بدهی‌های خود با شهردار نکا به نتیجه نهایی برسند.

با مسدود کردن راه ارتباطی بانک ملت توسط شهرداری نکا در روز گذشته به دلیل بدهی 220 میلیون تومانی این بانک، شهرداری نکا عملیات اجرایی پیاده‌روسازی را هم در این محوطه آغاز کرد که برخی از افراد و شهروندان، مسدود کردن راه‌های ورودی و ارتباطی بانک ملت شعبه مرکزی و پیاده‌روسازی را با هم مرتبط دانستند که شهرداری این مسأله را رد کرد.

شهردار نکا مسدود کردن راه ورودی بانک ملت شعبه مرکزی نکا را از مجرای قانونی دانست و گفت: مسدود کردن بانک ملت نکا خودسر و بدون تشریفات قانونی نبود و ما هرگز خلاف قانون عمل نمی‌کنیم.

سید مهدی احمدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: بانک در سال 94 از طرف کمیسیون ماده صد که کمیسیون مستقلی متشکل از نماینده قوه قضاییه، وزارت کشور و شورای شهر است محکوم شد و این رأی در کمیسیون ماده 77 قطعی شده است.

وی افزود: با شروع فعالیت خود در شهرداری نکا مهلت 72 ساعته به بانک ملت برای پرداخت بدهی دادم که بانک اقدامی در این راستا انجام نداد و سپس شهرداری اقدام به مسدود کردن راه‌های ورودی بانک ملت شعبه مرکزی نکا کرد.

احمدی همچنین ادامه داد: مسدود کردن راه‌های ورودی و ارتباطی بانک ملت شعبه مرکزی و پیاده‌روسازی در این قسمت هیچ ربطی به هم ندارد و مسدود کردن راه ورودی بانک ملت نکا اقدامی قانونی بوده است و پیاده‌روسازی هم براساس خدمات‌رسانی به مردم همچون نقاط مختلف شهری دیگر، در حال انجام است.

وی گفت: با توجه به اینکه بخشی از هزینه‌های شهرداری از محل پرداخت عوارضی است که مردم و نهادها به شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند، از همه افراد حقیقی و حقوقی درخواست داریم تا در اسرع وقت نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام و کمک‌کار شهرداری در ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشند.

 توجه به پرداخت عوارض شهرداری گامی برای توسعه پایدار شهری است که شهروندان و نهادهای مختلف درگیر این مسائل می‌توانند با پرداخت به موقع عوارض شهری همچون عوارض نوسازی، خدمات شهری و مسائلی از این قبیل، یاری‌گر مدیریت شهری در پیشبرد اهداف مختلف باشند.

در سال‌های اخیر و براساس آنچه توسط کارشناسان اعلام شده است؛ لایحه بودجه ۹۶ حمایت‌های دولت از شهرداری‌ها و فعالیت‌های شهری در حوزه‌های بافت فرسوده، رد دیون شهرداری‌ها، توسعه خدمات شهری و پساب‌های شهری در مجموع نسبت به بودجه ۹۵ کاهش داشته است و این امر موجب شده است که شهرداری‌ها درآمدهای مختلف دیگری در بخش‌های مختلف برای خود تعریف کنند.

این در حالی است که رکود بخش مسکن، درآمدهای شهرداری‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و با کاهش درآمدهای شهرداری‌ها شاهد افزایش هزینه‌ها در ارائه خدمات شهری به مردم همچون بهسازی معابر، آسفالت و موارد مختلف باشیم.

شهرداری نکا در سال‌های اخیر برای فرهنگ‌سازی پرداخت عوارض تخفیف 20 تا 25 درصدی را برای شهروندان خوش‌حساب در نظر گرفته است که تا حدودی در این بخش موفق بوده است و در ادامه راه هم باید با فرهنگ‌سازی‌ها و مشوق‌های مختلف، مردم را در این مسیر سوق داد.

ایجاد درآمد پایدار در شهرها در بخش‌های مختلف یکی از موارد مهم برای افزایش درآمدها بوده است که شهرداری نکا هم در این بخش با ایجاد و راه‌اندازی کارخانه آسفالت و ایجاد درآمدهای مختلف، گام‌های مؤثری را برای افزایش درآمد برای شهر انجام داده است؛ اما به دلیل مشکلات فراوان، همچنان شهر از نارسایی‌ در بخش‌های مختلف رنج می‌برد.

آنچه اکنون بیش از همیشه باید مورد توجه همه شهروندان و مسؤولان باشد؛ کمک به شهرداری برای توسعه حوزه شهری است، کمکی است که در گام نخست می‌تواند با پرداخت به موقع عوارض اجرایی شود و در گام‌های بعدی با ارائه فکر و تولید فکر مناسب برای توسعه شهری همگام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار