خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: چندین سال است که امت حزب‌ الله این شهر جشن‌هایی را در ایام ولادت ائمه(ع) برگزار می‌کنند که به جرأت می‌توان گفت در کشور بی نظیر است.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۹۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

برنامه‌های مذهبی مریانج در کشور بی‌نظیر استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی در آیین تکریم و معارفه امام جمعه شهر مریانج با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های چشمگیر مردم مریانج بیان کرد: چندین سال است که امت حزب‌ الله این شهر جشن‌هایی را در ایام ولادت ائمه(ع) برگزار می‌کنند که به جرأت می‌توان گفت در کشور بی نظیر است.

وی با بیان اینکه عزاداری روز عاشورای شهر مریانج نیز بی‌نظیر است، بیان کرد: خدمت‌رسانی مردم شهر مریانج به زائران اربعین در دو مسیر رفت و برگشت نیز چشمگیر بوده و نظیر آن را سراغ ندارم و باید قدردان این مردم بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با قدردانی از زحمات چندین ساله حجت‌الاسلام رستمی عنوان کرد: وی، روحانی به‌روز و روشنفکری است که توفیق حضور در عرصه‌های علمی و فرهنگی را یافته و برایش آرزوی موفقیت داریم.

*حضور چشمگیر جوانان مریانج در نمازجمعه

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان نیز در این مراسم اظهار داشت: بیش از 10 سال است که نماز باشکوه و باصلابت جمعه در شهر مریانج برگزار می‌شود و به عنوان ناظر بر نمازهای جمعه استان و با اطمینان عرض می‌کنم که شهر مریانج نسبت به جمعیتش، بیشترین حضور شرکت کنندگان در نماز جمعه را دارد.

حجت‌الاسلام سید صادق حسینی افزود: در بحث حضور جوانان در نمازهای جمعه استان نیز بر اساس آمار به دست آمده نخستین مقام مربوط شهر مریانج است.

*مردم مریانج در کار خیر از یکدیگر پیشی می‌گیرند

امام جمعه سابق شهر مریانج و معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز گفت: مریانج دارای مردمان متدین، بامعرفت، ولایی، بی‌آلایش، صریح‌اللهجه و اهل هزینه کردن در مسیر اهل بیت(ع) است که در خیرات دادن از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی با بیان اینکه آمار شهدا، جانبازان و موکب‌های اربعین مریانج به نسبت جمعیت در کشور کم‌نظیر است، افزود: در طول 9 سال خدمت در مریانج، دلبستگی و وابستگی غیرقابل تصوری نسبت به مردمانش برای من ایجاده شده و از مردم بابت کوتاهی‌ها عذرخواهی کرده و طلب حلالیت دارم. 

امام جمعه موقت شهر مریانج نیز با قدردانی از خدمات 10 ساله حجت الاسلام رستمی، امام جمعه سابق  گفت: مردم این شهر دارای سوابق درخشان و حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس بوده و 153 شهید و 250 جانباز را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

حجت‌الاسلام یاسر مظاهری افزود: فعالیت‌های مذهبی و مراسم‌های باشکوه عزاداری محرم که خیل مشتاقان را از شهرهای اطراف به خود می‌خواند از شاخصه‌های مردم این شهر بوده و در اربعین نیز علاوه بر حضور چشمگیر مردان و زنان این شهر در عتبات عالیات، 3 موکب مجهز از مریانج در کربلای معلی مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات