زائر سفر اربعین حسینی: مهم‌ترین مشکل در کنار هزینه‌های بالایی که برای گذرنامه و هزینه‌هایی برای هلال احمر، بیمه و مسائلی از این قبیل وجود دارد، کندی کار در ارائه ویزا است که بر مشکلات افزوده است.
کد خبر: ۸۹۴۰۷۱۱
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سپیده رجبی از  شهروندان نکایی که تلاش دارد تا با استفاده از روزنه و نوری خود را به کربلا برساند گفت: از سال گذشته که تلویزیون شور و حال پیاده‌روی اربعین را نشان داد دلم هوای کربلا کرد و با خود عهد کردم اربعین امسال را در کربلا باشم اما به هر دری می‌زنم دری باز نمی‌شود.

وی اظهار کرد: هزینه‌های بالای این سفر معنوی از یک سو و مشکلات تهیه ویزا و گذرنامه موجب شده است که آرزوی خود را بر باد رفته بدانم.

رجبی افزود: با کاروانی عازم فراهم کردن تدارکات لازم برای این سفر معنوی بودم که مسؤول کاروان به دلیل برخی از مشکلات از ادامه سفر باز ماند و دوباره من ماندم و تنهایی‌ها و غربتم برای امام حسین(ع) و کربلای حسین و اکنون تمام دعای شب و روزم  " اللهم ارزقنا زیاره الحسین(ع)" است؛ شما هم دعا کنید کربلایی شوم.

مرتضی طاهری از دیگر شهروندان مازندرانی که عازم کربلای حسینی در اربعین است گفت: برای اعزام کاروان، چهار روز است که برای گرفتن ویزا معطل هستیم و مدیران دفاتر اعلام می‌کنند که چون سامانه سماح چند روزی قطع بوده، گذرنامه‌ها دپو شده است و کار با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل در کنار هزینه‌های بالایی که برای گذرنامه و هزینه‌هایی برای هلال احمر، بیمه و مسائلی از این قبیل وجود دارد، کندی کار در ارائه ویزا است که بر مشکلات افزوده است.

طاهری که خود یک اتوبوس از هم محله‌ای‌های خود را برای این سفر معنوی آماده کرده است و عازم این سفر معنوی هستند، ادامه داد: شور و شوق فراوانی برای این سفر در بین آحاد مردم وجود دارد و خیلی از مردم دوست دارند که در ادامه راه با ما همراه باشند اما زمان زیادی باقی نمانده است و کار گذرنامه و ویزا این سفر را برای این افراد مشکل کرده است.

وی گفت: بسیاری از افراد از همین حالا برای اربعین سال آینده اعلام آمادگی کردند که همراه این کاروان عازم کربلا شوند.

در این روزهای پرالتهاب برای آغاز سفر معنوی اربعین حسینی، شور و اشتیاق برای حضور در کربلای معلا پایانی ندارد و مرد و زن، پیر و جوان با تمام توان و رفع موانع و مشکلات، تلاش دارند تا به کربلا برسند و سفری پر از دلدادگی را تجربه کند.

آری سفر اربعین سفری است پر از زیبایی، عشق و محبت به اهل بیت(ع) سفری که دل می‌خواهد؛ سفری که برخی عازم شدند، تعدادی در راه اعزام لحظه‌شماری می‌کنند و ماهایی که از این قافله جامانده‌ایم و با سلامی ارادت خود را مولای‌مان نشان می‌دهیم سلام بر حسین(ع) و  سلام بر زائرانی که کربلا نرفتند ولی دل‌شان کربلاست.

دائم دلم از این و از آن سیر می‌شود

دارد زمان رفتن من دیر می‌شود
یک کربلا ببر که حسرت به دل شدم
دارد گدای مادرتان پیر می‌شود

تا کربلامون.......صلوات

ارسال نظرات
پر بیننده ها