زرآبادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم؛

برنامه‌های «غلامی» کلی‌گویی است

نماینده مردم قزوین در مجلس برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم را کلی‌گویی دانست.
کد خبر: ۸۹۴۰۷۹۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه 7 آبان) قوه مقننه و در جریان رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم در مخالفت با منصور غلامی گفت: زمان زیادی از مناظرات پیش از انتخابات بین کاندیداهای ریاست جمهوری نگذشته و تمام اقشار این برنامه‌ها را تا همیشه به یاد دارند، مردمی که اگر حضورشان نبود انتخابات به گونه دیگری رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور زمانی شهر به شهر در مناظرات انتخاباتی شرکت و برنامه‌ها خود را مطرح میکردند و مردم نیز این عهدها و برنامه ها را به یاد دارند، ادامه داد: این مردم برای اصلاح روند پا به انتخابات گذاشتند اما آقای رئیس جمهور شما که برنامه‌هایتان را فراموش نمی‌کنید، استفاده از زنان و جوانان در کابینه چه شد؟ آیا قرار است حرف‌ها با عملکرد یکی نباشد؟

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: آقای رئیس جمهور اگر همه فراموش کنند شما که حرف‌ها، قول‌ها و سخن‌هایتان را فراموش نمی‌کنید. استفاده از ظرفیت زنان و اقلیت‌ها در کابینه چه شد؟

زرآبادی افزود: آقای روحانی آیا صدای دانشجویان دانشگاه‌ها را شنیده‌اید؟ آیا وعده دانشگاه امن نه امنیتی اینطور محقق شده است؟

وی با بیان اینکه سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی علوم نشان می‌دهد که وی در رابطه با ایجاد ارتباط بین دانشگاه و تولید تجربه و تلاش اندکی داشتند، گفت: بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی علوم نشان دهنده نگرش و رویکردی است که قادر به پاسخگویی نیست و خلاء‌ دانشگاه‌های نسل چهارم در آن دیده می شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس با تاکید براینکه معلوم نیست افق مرجعیت دانشگاه در برنامه وزیر پیشنهادی کجاست؟ در هیچ جای برنامه نشانی از نحوه مواجهه با تهدیدات پیش رو در حوزه آموزش عالی وجود ندارد، گفت: متاسفانه سوابق مدیریتی وزیر پیشنهادی علوم بیانگر این است که تلاش اندکی تنها در راستای اتصال دانشگاه به صنعت انجام شده است و عمده ایرادات وارد به برنامه های وی علاوه بر اشکالات فرمی و راهبردی عمدتا معطوف به دو محور کارایی سازی و پژوهشی است.

زرآبادی با بیان اینکه در برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم در اجرای طرح آمایش دانشجو، نقش دانشگاه‌ها در محرومیت زدایی در مناطق چندان مورد توجه نبوده است ادامه داد: در برنامه پیشنهادی کلی گویی شده است و نمی‌توان تضمین‌های لازم برای اجرایی شدن را انتظار داشت.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح آمایش دانشجو، نقش دانشگاه‌ها در محرومیت زدایی در مناطق چندان مورد توجه نبوده است. در برنامه پیشنهادی کلی گویی شده است و نمی‌توان تضمین‌های لازم برای اجرایی شدن را انتظار داشت.

ارسال نظرات