خبرهای داغ:
دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ رازی با هم طی طریق می‌کنند و موکب دانشجویی " سید الشهدا " را، منزلگاه مشتاق زائرین اربعین اباعبدالله کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۴۰۸۱۱
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

مسئول بسیج دانشگاه رازی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اظهار داشت: چند سالی است که با توجه به بیداری اسلامی شکل گرفته مردم از دورترین نقاط دنیا خود را چند روز قبل از اربعین برای رجعت به کربلا- با پای پیاده- به نجف، بغداد یا بصره  می رسانند تا این مسیر را یا حسین و یا اباالفضل گویان به سمت کربلا طی کنند؛ از کودکانی که در آغوش پدران و مادرانشان هستند گرفته تا پیرمردان و پیرزنانی که قامتشان به اندازه یک رکوع خمیده است و حتی مردانی که به خاطر نداشتن پا، با دستان زورمندشان قدم در این راه می گذارند.

 

طارق کعب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فاصله زیادی تا ایام اربعین حسینی نمانده است و خدمت رسانی به زائرین حضرت سیدالشهداء (ع) در این ایام یکی از دغدغه ها و برنامه های بسیج دانشجویی دانشگاه رازی بوده است، امسال تصمیم داریم با راه اندازی موکب سید اشهدا در زمره موکب های دانشجویی ایام اربعین حسینی باشیم.

 

کعب تصریح کرد: دانشجویان در این موکب، همواره جزو پیش‌غراولان این نهضت عظیم و حسینی بودند، کاروان‌های متعدد و مختلف از سراسر کشور با فرهنگ و رسوم مختلف، دست در دست یکدیگر پیش می‌روند و پیام سالار شهیدان را تکمیل می‌کنند.

وی ادامه داد:  در کنار اقشار مختلف مردم از اقسا نقاط کشور و جهان اسلام، دانشجویان سهم بسزایی از موکب های اربعین را تشکیل می‌دهند. جمعیت جوانی که شوق دو چندانی برای خادمی زائرین اباعبدالله الحسین را دارند.

 

مسئول بسیج دانشگاه رازی گفت: دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ رازی با هم طی طریق می‌کنند و موکب دانشجویی " سید الشهدا " را منزلگاه مشتاق زائرین اربعین اباعبدالله کرده‌اند.

 

کعب خاطرنشان کرد: این گروه از دانشجویان جهت  خدمات فرهنگی، و... از9 آبان ماه تا روز اربعین به محل برپایی موکب  در ورودی شهر کرمانشاه(سه راه چالابه) اعزام خواهند شد.

 

لازم به ذکر است که فعالیت های این موکب ها در حوزه خدمت رسانی فرهنگی،  و ایستگاه صلواتی خواهد بود.

ارسال نظرات