خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه خبر داد:

برپایی ۷ موکب دراستان کرمانشاه برای زائران اربعین/پذیرایی اهل سنت

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه از برپایی ۷ موکب در استان برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و گفت: موکب هایی نیز توسط اهل سنت برای پذیرایی از این زائران برپا می شود.
کد خبر: ۸۹۴۰۸۱۳
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

  به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان در نشست خبری تشریح برنامه های مواکب اربعین حسینی که در محل این اداره کل برگزار شد، از خدمات رسانی اوقاف در طول مسیر پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: در این ایام ۷ موکب در طول مسیر به زائران اباعبدالله(ع) ارائه خدمات می دهند.

 

وی افزود: طی سال گذشته حدود ۲۵ میلیون نفرزائر در روز اربعین داشتیم که نشان از ارادت شیعیان به حضور در این مراسم معنوی است.

 

حجت الاسلام عباسیان مرز خسروی را یکی از مرزهایی دانست که از دیر باز محل تردد زوار اربعین بوده است.

 

برپایی موکب های پذیرایی در محل چند امامزاده استان کرمانشاه

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: در ایام اربعین موکب امامزاده احمد سنقر، امامزاده باقر بیستون و موکبی که توسط ارتش و اداره اوقاف دایر شده به زائران ارائه خدمات می دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین در موکب شماره ۱ که در چالابه مستقر است پیش بینی شده در طی روز ۱۵۰۰ نفر پذیرایی شوند.

 

حجت الاسلام عباسیان ابراز داشت: در موکب شماره ۲ سیدالشهدا که برای سومین سال پیاپی دایر شده است اسکان برای ۲۰۰۰ نفر پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه در موکب امامزاده احمدبن اسحاق سرپلذهاب نیز مکان جهت پذیرایی و اسکان مهیا است گفت: تعداد ۲ موکب در قصرشیرین برپا شده که یکی از آنها با همکاری آذربایجان غربی در طول ایام اربعین فعالیت خواهد کرد.

 

برپایی خیمه‌های معرفت در مسیر تردد زائران اربعین

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه از فعالیت خیمه های معرفت در طول مسیر رائران ابا عبدالله(ع) خبر داد و اذعان داشت: در این خیمه ها به پاسخگویی مسائل شرعی و برطرف کردن نیازهای فرهنگی خواهند پرداخت.

 

وی اظهار داشت: با فعال کردن مسجدی در مرز خسروی، پیش بینی می شود روزانه در قصرشیرین و این مسجد حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر پذیرایی شوند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در این ۷ موکب روزانه آمادگی اسکان ۵ هزار نفر و پذیرایی ۱۰۰ هزار نفر را داریم.

 

برپایی موکب های اهل سنت برای پذیرایی از زائران حسینی

 

وی  ادامه داد: به طور قطع امسال از مرز خسروی اعزام خواهیم داشت و در حال حاضر جهت برقراری امنیت از طرف عراق در حال بررسی است.

 

عباسیان همچنین از فعالیت تعدادی از موکب ها توسط برادران اهل سنت خبر داد و ابراز داشت: در این ایام پیش بینی شده تعداد ۵۰ نفر از روحانیون به تبلیغ بپردازند که ۲۷ نفر آنها از قم هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار