خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه اقدامات این شرکت جهت تامین آب مورد نیاز زائران اربعین در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۹۴۰۸۲۰
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، در خصوص اقدامات شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه برای تامین آب مورد نیاز زائران اربعین حسینی در مرز خسروی گفت: براساس اینکه ستاد اربعین امسال قرار است از مرز خسروی هم اعزام زائر به کربلای معلی داشته باشد، استان کرمانشاه نیز درگیر این قضیه بوده و شرکت آب و فاضلاب شهری استان هم، همانند سایر دستگاه ها برای میزبانی از زائران اربعین حسینی باید یک سری زیر ساخت ها را ایجاد کند.

آبرسانی به زائرسراها و موکب‌های مسیر تردد زائران اربعین

وی افزود: از جمله زیرساخت هایی که ما انجام می دهیم- که البته زیرساخت های بسیار  مهمی بوده- بحث آبرسانی به زائر سراها و موکب های مسیر زائران است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین ما شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی را که ممکن است زائران در آنجا استقرار یابند، پیشتیبانی خواهیم کرد و بحث تقویت شبکه های آب و فاضلاب این مناطق را در دستور کار قرار دادیم.

 

این مسئول گفت: آب شهرستان قصرشیرین و خسروی از چشمه سراب گرم شهرستان سرپل ذهاب تامین می شود و ما یک دستگاه دیزل ژنراتور ۶۰۰ کیلو ولت آمپر در سرپل ذهاب مستقر کردیم که انتقال آب به قصرشیرین و خسروی به خوبی انجام شود و در صورت قطع برق مشکلی پیش نیاید و چنانچه قطع برقی اتفاق افتاد، برق جایگزین داشته باشیم و بحث انتقال آب با مشکلی مواجه نباشد.

 

وی افزود:  در خطوط مخازن خسروی یک سری شیرآلات داریم که ممکن است یک سری گیر و گرفت ها در این شیرها باشد، لذا ما این شیرآلات را نیز تعویض کردیم.

 

بکارگیری ۲۵ دستگاه تانکر۱۰ تا ۱۸ هزار لیتری و ۳۵ تانکر ۵ تا ۱۰ هزار لیتری

 

تخت شاهی ادامه داد: خط انتقالی که آب را از قصرشیرین به خسروی می رود را تغییر قطر دادیم و با توجه به افزیش جمعیت در این مناطق طی اربعین قطر خطوط را افزایش داده و از ۱۵۰ به ۲۰۰ میلی لیتر رساندیم.

 

مدیرعامل آبفا شهری استان کرمانشاه گفت: همچنین انشعاباتی که برای موکب ها که در ادارات  و مدارس مستقرند، را تغییر قطر دادیم و شبکه فاضلاب را نیز آنجا شستشو دادیم که این بار اضافه آنجا ایجاد می شود، مشکلی به وجود نیاورد.

 

وی از نصب ۴ المک آب  اضافه در  خسروی و قصرشیرین خبر داد و گفت: براساس این المک ها ما ۲۵ دستگاه تانکر سیار از ۱۰ هزار لیتری تا ۱۸ هزار  لیتری آنجا مستقر کردیم. همچنین ۳۵ دستگاه تانکر، ثابت را از ۵ هزار تا ۱۰ هزار لیتر برای استقرار عزیزان ما در خود خسروی تا قصرشیرین گذاشتیم.

 

وی گفت: همچنین جابجایی خط انتقال ۳۵۰ میلی متری آب را  داشتیم که تامین آب را از قصرشیرین به خسروی انجام می دهد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه ادامه داد: طی برنامه ریزی صورت گرفته المک ها را در جایی قرار دادیم که تانکرها توی ترافیک گیر نکنند.

 

استقرار سیستم کنترل کیفی آب و آزمایشگاه سیار در مرز خسروی

 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخصه ها در آبرسانی کیفیت آب است، گفت: ما برنامه ریزی کردیم که سیستم کنترل کیفیت و بهداشت آب و همچنین آزمایشگاه سیارمان در مرز خسروی استقرار پیدا کند.

 

تخت شاهی تصریح کرد: آزمایشگاه و سیستم کنترل کیفیت آبمان، تانکرها ثابت و سیار را رصد می کنند که به لطف خدا، زائران ما آنجا دچار مشکل نشوند و اطمینان خاطری از سلامت آب در آنجا داشته باشیم.

 

استقرار اکیپ حوادث و اتفاقات آبفا شهری  با تجهیزات لازم در مرز خسروی

 

وی از استقرار یک اکیپ حوادث و اتفاقات هم در شهرستان قصرشیرین و هم در مرز خسروی خبر داد و گفت: چنانچه انشعابات محل دچار مشکل باشد و یا شکستگی پیدا کند، این اکیپ با یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه واترجت، خودروی سیار آب رسانی در محل حاضر خواهند بود و سریعا پای کار می آیند که مشکلی در آن زمان نداشته باشیم.

 

این مسئول افزود: انشعاب آب و فاضلاب خود سرویس‌های پارکینگ ها، سرویس‌های بهداشتی شهرداری قصرشیرین و مرز خسروی، پارک بسیج قصرشیرین، پارک سیب قصرشیرین و... نیز نصب، راه اندازی و رفع مشکل شده اند تا زائران عزیز از این نظر دچار مشکلی نباشند. همچنین نصب انشعاب  آب و فاضلاب پارکینگ مرز خسروی نیز انجام شده است.

 

 

وی گفت: هر آنجایی که نیاز به انشعاب آب و فاضلاب در قصرشیرین و خسروی و مسیر تردد زائران وجود داشته است ما نسبت به نصب و راه اندازی انشعاب آب و فاضلاب اقدام کرده ایم.

 

آبرسانی شبکه‌ای تا ۸۰۰ متر آنسوی مرز خسروی و در منطقه منذریه

 

تخت شاهی تاکید کرد: ما اقدامات لازم در حوزه آب و فاضلاب را در سایر شهرهای مسیر تردد زائران نیز چون سرپل ذهاب، گیلانغرب و... هم انجام دادیم و به عنوان ستاد معین شرکت‌های آبفا شهری این شهرستان نیز آمادگی دارند که در صورت نیاز از آنها برای قصرشیرین و خسروی کمک بگیریم.

 

مدیرعامل آبفا شهری استان کرمانشاه گفت: همچنین با توجه به اینکه پس از مرز خسروی هم ما در خاک عراق هم ایستگاه ها و موکب هایی را داریم که نیاز به خدمات دارند، ۸۰۰ متر آنسوی مرز هم آبرسانی کرده ایم که موکب های ما در منطقه منذریه تامین آب شوند و آب مستقر در آنجا به صورت شبکه ای بوده و کار شبکه گذاری این منطقه هم انجام شده است

ارسال نظرات