رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا اظهار کرد: بیش از 300 هیأت مذهبی در بخش مردمی و دانش‌آموزی در شهرستان نکا فعال است که برنامه‌های مختلفی را در مناسبت‌های ملی، مذهبی و دینی انجام می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۴۰۸۲۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی در گفت‌وگویی اظهار کرد: انتخابات پنجمین دوره فعالیت شوراهای هیأت مذهبی در شهرستان نکا همچون سایر شهرستان‌ها جمعه ۵ آبان سال جاری از ساعت هشت صبح تا ۱۲ به صورت همزمان در سالن شهید منتظر قائم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برگزار شد و اعضای این شورا انتخاب شدند.

وی افزود: اعضای 9 نفره شورای هیأت مذهبی نکا برای چهار سال آینده با رأی اعضای هیأت مذهبی شهرستان نکا انتخاب و به ترتیب محمدتقی یحیی‌پور از هیأت مذهبی حضرت ابوالفضل(ع) با 40 رأی، حسن اسفندیاری از هیأت مذهبی عاشقان اهل بیت(ع) تازه‌آباد با 27 رأی، سیدکاظم گت‌آقایی از هیأت مذهبی امام حسین(ع) استخرپشت با 27 رأی، سیدحسین بهروزآبلویی از هیأت مذهبی امام حسن مجتبی(ع) با 26 رأی، محمدعلی باقری از هیأت مذهبی حضرت ابوالفضل(ع) با 24 رأی، حسین کریمی از هیأت مذهبی سیدالشهدا(ع) با 24 رأی، حسن علی‌زاده‌گلوردی از هیأت مذهبی سیدالشهدا(ع) گلورد با 23 رأی، سیده کلثوم باقری از هیأت مذهبی حضرت رقیه(ع) آبلو با 18 رأی و زیبا شریعتی از هیأت مذهبی ام‌البنین(س) با 18 رأی به عنوان اعضای اصلی این شورا انتخاب شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: همچنین با رأی‌گیری انجام شده، سیدیعقوب محمودی از هیأت مذهبی بنی‌الزهرا(س) با 17 رأی، محمدعلی کوزه‌گری از هیأت مذهبی امام سجاد(ع) با 15 رأی و محمد شکری از هیأت مذهبی انصارالمهدی(عج) با 14 رأی به عنوان اعضای علی‌البدل پنجمین دوره فعالیت شوراهای هیأت مذهبی در شهرستان نکا با رأی اعضا انتخاب شدند.

این مسؤول با بیان اینکه 26 نفر برای انتخابات شورای هیأت مذهبی این شهرستان ثبت نام کردند، ادامه داد: از این تعداد  افراد ثبت نام کننده  انتخابات هیأت مذهبی که به عنوان کاندیدا، 14 نفر مسؤول هیأت روستایی و 12 نفر مسؤول هیأت شهری بودند.

الیاسی بیان کرد: از این تعداد افراد شرکت کننده در انتخابات به عنوان کاندیدا، 9 نفر به عنوان اعضای شورای هیأت مذهبی شهرستان توسط افراد واجد شرایط رأی دادن انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در هیأت مذهبی، ارائه راهکارهای مناسب برای رسیدن به اهداف هیأت‌ها، هماهنگی و همکاری با سازمان در فرآیند صدور مجوز فعالیت هیأت مذهبی از جمله مأموریت‌های شورای هیأت مذهبی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود: ایجاد انسجام، تحکیم وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت‌های هیأت مذهبی، افزایش مدیریت مشارکتی در تصمیم‌سازی‌های فرهنگی و اجرای فعالیت‌ها و استفاده از توان بالقوه و بالفعل در کنار تجارب تمامی نیروهای هیأت در طراحی و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی‌دینی از اهداف این شورا است.

الیاسی گفت: بیش از 300 هیأت مذهبی در بخش مردمی و دانش‌آموزی در شهرستان نکا فعال است که برنامه‌های مختلفی را در مناسبت‌های ملی، مذهبی و دینی انجام می‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها