ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو؛
نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس گفت: وزارت نیرو اراده‌ای برای اصلاح مصرف آب ندارد.
کد خبر: ۸۹۴۰۸۳۱
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، ولی ملکی نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 7 آبان) پارلمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: در برنامه‌هایی که وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس ارائه کرده، 42 درصد با اسناد بالادستی منطبق بوده، 37 درصد همسو و در 21 درصد هم اشاره‌ای به احکام بالا دستی نشده است.

وی افزود: آقای اردکانیان از نظر علمی، تخصصی و تجربی در حوزه آب از توانمندی بالایی برخوردار است، اما مخالفت به معنای این نیست که همه چیز را سیاه ببینیم، بلکه باید عالمانه نقد کنیم.

نماینده مردم مشگین‌شهر اضافه کرد: باید برنامه عملیاتی در حوزه نیرو و نیز اصلاح الگوی مصرف وجود داشته باشد.

ملکی با بیان اینکه دستیابیبه توسعه پایدار با شعار و نوشتن ممکن نیست، اظهار داشت: براساس الگوی کشت، بیشترین تسهیلات به کشاورزان اختصاص می‌یابد و 15 درصد کشاورزان هم مشارکت می‌کنند، اما تخصیص آب به کشاورزان در اسناد دیده نشده که باید مدنظر قرار گیرد.

وی یکی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی را در اولویت قرار دادن مسئله آب شرب دانست و گفت: اگر آب شرب نداشته باشیم مردم در روستاها نمی‌مانند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس تصریح کرد: از وزیر پیشنهادی نیرو انتظار داریم، در صورتی که از مجلس رأی اعتماد گرفت، برنامه‌هایش را عملیاتی کند.

ملکی اضافه کرد: رساندن سطح مصرف آب براساس مکانیزم و با حداکثر استفاده از منابع باید در دستور کار برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو قرار گیرد، وزارت نیرو اراده‌ای برای اصلاح مصرف آب ندارد.

وی با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی نیرو برنامه‌ای برای مسئله آب شیرین‌کن‌ها ندارد، حاطرنشان کرد: باید برنامه جامعی برای مدیریت منابع آب، خاک و پسماندها داشته باشیم، زیرا اینها جزو مسائل اجتماعی، اقتصادی، محیط‌ زیستی و سیاسی است.

ارسال نظرات