رضیان در موافقت با وزیر پیشنهاد نیرو؛
رضیان با اشاره به اینکه اردکانیان اعتبار لازم را در عرصه بین‌المللی برای جذب سرمایه به حوزه انرژی کشور دارد، گفت: برنامه وزیر پیشنهادی نیرو جامع و پیوسته است
کد خبر: ۸۹۴۰۸۳۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز یکشنبه (7 مهر 96) پارلمان و در موافقت با رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو وی را فردی کاملا آشنا و مسلط به زیر و بم حوزه آب کشور و دارای تحصیلات مرتبط و سوابق طولانی در مدیریت آب خواند و با اشاره به تجربیات ارزشمند این گزینه پیشنهادی در حوزه انرژی گفت: آقای اردکانیان تحصیلات دانشگاهی با رتبه بالا در حوزه مرتبط و نیز کرسی دائمی در فرهنگستان را دارد.

وی به 100 اثر علمی چاپ شده در حوزه آب و محیط زیست از سوی اردکانیان و چهره جامعه‌نگر وی در صحنه بین‌الملل اشاره کرد و اظهار داشت: وزیر پیشنهادی نیرو با دعوت دانشگاه سازمان ملل مدیر انستیتوی این دانشگاه در حوزه آب و پسماند است.

رضیان با تاکید بر اینکه اردکانیان برنامه‌ای جامع برای وزارت نیرو داشته و محورهای به هم پیوسته راهبرد خود را به خوبی تشریح کرده است، از ارتقاء سطح تعامل در دولت، استقرار حکمرانی خوب، صیانت از ذخایر آب کشور با تمرکز بر جبران تراز آب‌های زیرزمینی، فرهنگسازی و اصلاح الگوی مصرف، بهینه سازی شبکه‌های توزیع برق، پیشگیری از آلودگی آب و افزایش سهم بخش خصوصی و توسعه صادرات فنی و مهندسی به عنوان مزایای برنامه اردکانیان نام برد و گفت: ما در این مقطع نیازی به مدیر قاطع برای وزارت نیرو داریم و با شناختی که از آقای اردکانیان دارم این ویژگی در ایشان ملموس است.

وی ادامه داد: ما امروز نیاز به وزیری داریم که در مسئله بحران آب صاحب‌نظر باشد. همچنین نیاز به کسی داریم که در پشتوانه حمایت بخش دولتی و خصوصی در حوزه انرژی برخوردار باشد و امروز اغلب فعالان بخش خصوصی انرژی کشور و اساتید دانشگاه از ایشان حمایت کردند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهتمام اردکانیان نسبت به حداکثر سازی آب‌های زیرزمینی و نیز عملیاتی کردن اسناد بالادستی گفت: ما امروز نیاز به وزیری داریم که اعتبار لازم را در عرصه بین‌المللی برای جذب سرمایه‌ها داشته باشد.

ارسال نظرات