مدیر کمیته امداد شهرستان زرندیه گفت: کشاورزان و باغداران شهرستان زرندیه طی شش‌ماهه سال جاری حدود ۸۳ میلیون تومان به‌عنوان زکات پرداخت کردند.
کد خبر: ۸۹۴۰۸۵۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، غلامرضا حافظ کمال، مدیر کمیته امداد شهرستان زرندیه بابیان اینکه زکات از واجبات مالی و عبادی است، گفت: زکات از ارکان اقتصادی است و با پرداخت به‌موقع زکات اموال بیشتر مشکلات اقتصادی جامعه برطرف می‌شود.

وی افزود: مردم شهرستان زرندیه در شش‌ماهه سال جاری حدود ۸۳  میلیون تومان به‌عنوان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زرندیه تصریح کرد: تأمین جهیزیه، درمان بیماران، ساخت، تعمیر مسکن مددجویان نیازمند، اطعام نیازمندان، تأمین کمک‌معیشت و مخارج روزانه فقرا از موارد مصارف زکات است.

حافظ‌کمال با اشاره اینکه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات دارای ثمرات مختلفی است، افزود: کمیته امداد با همکاری سایر بخش‌ها اقدام به جمع‌آوری این میزان زکات کرده که امیدواریم با حضور بیشتر در بین مردم و تبلیغ چهره به چهره زکات پردازان، افراد بیشتری به پرداخت این فریضه واجب تشویق شده و محرومیت کاهش پیدا کند.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده گفت: یک‌هزار و ۴۱۱ خانوار در سال جاری تحت حمایت کمیته امداد شهرستان زرندیه بوده و ۴۵۰ میلیون تومان به‌عنوان کمک‌معیشت به‌حساب این خانوارها واریز شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زرندیه از بهره‌مندی ۲۲۲ نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات مشاوره رایگان در سال جاری خبر داد و مطرح کرد: مشاوره‌های انجام‌شده در سه بخش سلامت، خانواده، و توانمندی در قالب سبک زندگی بوده و بیش از ۲۲۲ نفر از مدد جویان تحت حمایت واجد شرایط در این زمینه از مشاوره‌های لازم بااعتبار یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بهره‌مند شدند.

حافظ‌کمال تصریح کرد: برگزاری پنج دوره آموزشی با موضوعات سبک زندگی و سلامتی، پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ها، بهداشت محیط، پیشگیری از اعتیاد و سایر موضوعات بهداشتی برای ۱۶ نفر از زنان سرپرست خانوار، سالمندان و دختران در شرف ازدواج از دیگر اقدامات انجام‌شده در شش‌ماهه نخست امسال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان دوره‌های آموزشی بهداشتی و درمانی سبدهای بهداشتی به ارزش هر سبد ۳۸هزار تومان بین مددجویان شرکت‌کننده توزیع‌شده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات