خبرهای داغ:
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: در مجموعه راه آهن نماز اول وقت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید نسبت به اقامه این فریضه توجه شود.
کد خبر: ۸۹۴۰۸۸۳
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
لزوم توجه ویژه به اقامه نماز اول وقت در مجموعه راه آهن کشور
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار مدیرکل راه آهن استان قم با اشاره به ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: این نظام، یک نظام اسلامی است و هر گونه خدمتی در نظام جمهوری اسلامی به مردم ثواب دارد و چنین خدمتی عبادت است.

وی ادامه داد: یکی از کتاب‌های فقهی مهم مکاسب محرمه است، نظام بنی امیه، نظامی ظالمانه بود و این نظام اهل بیت (ع) را به شهادت می‌رساند، در کتاب مکاسب محرمه درباره ظلم مطالب فراوانی گفته شده است و براساس این کتاب هر کسی که ظلم انجام می‌دهد، کسی که کمک به ظالم می‌کند و کسی که به ظلم راضی است، هر سه نفر در آن ظلم و جرم شریک هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: به هر شکلی کمک کردن به انجام ظلم، گناه است، اگر نظامی همچون نظام بنی امیه ظالم باشد، هر گونه اقدامی برای تقویت و حفظ آن نظام گناه است.

آیت‌الله نوری همدانی به وجود آمدن نظام جمهوری اسلامی را با حضور مردم دانست و تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین عبادت‌ها براساس روایات خدمت به افراد مسلمان است و در مجموعه راه آهن رعایت نماز اول وقت مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز به رو به قوت و قدرت نظام جمهوری اسلامی اضافه می‌شود و خدمت به این نظام عبادت است، البته روز به روز وظیفه مدیران در نظام جمهوری اسلامی سنگین‌تر می‌شود.
ارسال نظرات