خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع کردی اعلام کرد که با پایان دوره ریاست مسعود بارزانی در اول نوامبر، این دوره دیگر تمدید نمی‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۰۹۳۸
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از فارس،  یک منبع کردی گفت که دوره ریاست مسعود بارزانی برای ریاست منطقه کردستان تمدید نخواهد شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از این منبع گزارش داد، اول ماه نوامبر دوره ریاست بارزانی، رئیس منطقه کردستان به پایان می‌رسد و وی قصد ندارد برای دور بعد کاندید شود.

جعفر ایمنکی، معاون پارلمان منطقه کردستان عراق ساعتی پیش اعلام کرد که پارلمان این منطقه فردا بعد از ظهر جلسه تشکیل خواهد داد و قرار است وی پیام بارزانی را قرائت کند.

بارزانی از سال ۲۰۰۵ تاکنون ریاست منطقه کردستان عراق را بر عهده دارد. وی نخستین بار در سال ۲۰۰۵ از طریق پارلمان منطقه کردستان و دومین بار در سال ۲۰۰۹ از طریق آراء مردمی به سمت ریاست این منطقه برگزیده شد.

دوره ریاست بارزانی باید در تابستان ۲۰۱۳ پایان می‌یافت، اما نمایندگان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان در نشست پارلمان این منطقه در ژوئن ۲۰۱۳ با تصویب ماده‌ قانونی شماره‌ ۱۹ توافق کردند که انتخابات ریاست منطقه و همه‌پرسی قانون اساسی برای دو سال به تعویق بیافتد. در عین حال مقرر شد تمدید ریاست منطقه کردستان به دو سال محدود شود و قابل تمدید دوباره نباشد.

 

ارسال نظرات