اقدام آتش به اختیار یکی از بسیجیان سپاه ناحیه میثم مشهد؛
محسن نبی‌زاده، تعمیرکار خودرو و فرمانده یکی از پایگاه‌های ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه میثم مشهد به خاطر نبود مسجد، هر روز نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا را در محل کار به جماعت برگزار می‌کند.
کد خبر: ۸۹۴۰۹۹۶
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج  ازخراسان رضوی، درخیابان شهیدآوینی مشهد، جلوه معنویت بابرپایی نماز در تعمیرگاه خودرو  حسین نبی‌زاده جلوه کرد.
 
وی با برگزاری نماز جماعت در تعمیرگاه به ساکنین اطراف و کسبه نشان دادکه هیچ عاملی باعث نمی‌شود که نماز جماعت تعطیل شود.

حسین نبی زاده صاحب تعمیرگاه و فرمانده یکی ازپایگاه‌های ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم است در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث شد این ایده زیبا را اجرایی کنید، گفت: من شاگردانی داشتم که احساس می‌کردم افرادی با آن‌ها رفیق شدند و اعتقادات مسموم و ضدشیعی به آن‌ها تزریق می‌کردند از طرفی هم می‌دیدم که هیچ مسجدی  محدوده محل کار ما را پوشش فرهنگی نمی‌دهد که صدای اذان و اسم مولایمان علی(ع) به گوش برسد در حالی که وهابیت در اطراف ما فعالیت می‌کنند، باخودم گفتم ماچه مسلمانی هستیم که هیچ کاری برای دینمان انجام نمی‌دهیم، این برای من خوشایند نبود، به همین خاطر به دنبال دستگاهی گشتم که به طور اتوماتیک در وقت نماز خودش اذان پخش کند، چنین دستگاهی را در تبریز یافتم، آن را خریدم و مدت‌ها وقت اذان که می‌شد این دستگاه خودش اذان می‌گفت و قطع می‌شد تا اینکه ما به فکر برگزاری نماز جماعت افتادیم.
 
وی ادامه داد: به فکرم رسید که مغازه خودم را مانند مسجدکنم و بلندگویی بر سر درب مغازه ام بگذارم و موقع اذان، ترنم آوای خوش اذان را پخش کنم و در همینجا نمازجماعت برگزار کنم.

در ادامه  گفت‌وگو فرمانده حوزه بسیج اصناف ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم بیان داشت: من به شخصه از این تعمیرگاه دیدن کردم و برایم اثبات شد که امر به معروف و نهی از منکر در واقع یک دستور سیاسی، اجتماعی، فردی و حتی خانوادگی در اسلام است.
 
وی افزود: همه باید آمربه معروف باشیم، آقای نبی زاده با این عمل بزرگ و ارزشمندخود نشان دادند که امربه معروف ونهی ازمنکرهیچ حدومرزی ندارد، مربوط به فرد و قشرخاصی نیست بلکه همه باید این فریضه الهی را درجامعه نهادینه کنند و امروز می‌بینیم که یکی از بزرگترین مصادیق امربه معروف راکه نماز جماعت است، آقای نبی زاده در تعمیرگاه خود برپا داشت و این درسی بزرگ و آموزشی عملی همراه بااخلاص است که این انسان شریف به همه ما آموزش داد.

وی افزود:من خوشحالم که چنین فرمانده‌ای درپایگاه بسیج اصناف ماوجوددارد، من به کارآقای نبی زاده خوش بین هستم که انشاءالله این کابه صورت یک فرهنگ دربین کسبه ایجادشود.

وی خاطرنشان کرد: بنده صمیمانه ازحجت الاسلام حسینی امام جماعت نمازخانه تعمیرگاه تشکرمی کنم چرا که، این جوانان باانگیزه رادراین کارخیریاری نمودندواین همان فرمان آتش به اختیارامام خامنه ای است.
 

حجت الاسلام حسینی، امام جماعت در ادامه گفت‌و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: یک روز داشتم از کنار تعمیرگاه آقای نبی‌زاده رد می‌شدم که آمد جلو آمد و گفت که ما به یک پیش‌نماز نیاز داریم، تا در اینجا بتوانیم نماز جماعت بخوانیم، من هم به او گفتم باید میان شاگردان و کسانی که می‌شناسم بگردم تا فردی که صلاحیت پیش‌نمازی را دارد، پیدا کنم. مدتی خود من آمدم و پیش‌نماز شدم و ماندگار شدم.

وی ادامه داد: ما در قبال دینمان وظیفه داریم، هر مسلمانی یک وظیفۀ عام دارد و یک وظیفۀ خاص، امر به معروف یک وظیفۀ عام است که همه باید آن را انجام دهند. تنها وظیفۀ روحانیت نیست، بلکه یک وظیفه عمومی است. ما در قبال مسلمانان وظیفه داریم و باید مسئولیت‌هایی که از پیامبر(ص) و ائمه(ع) به ما رسیده است را انجام دهیم. متأسفانه من امروز در جامعه خیلی‌ها را می‌بینم که نسبت به وظایف و واجبات دینی‌شان هیچ شناختی ندارند، اگر آن‌ها از این واجبات و محرمات آگاه نشوند، منحرف می‌شوند. آقای نبی زاده درس بزرگی برای من بود.

وی در پایان به سخن شهید مطهری مبنی بر اینکه که به نماز نگو کار دارم، به کار بگو نماز دارم اشاره کرد و گفت: عمل آقای نبی زاده مصداق عملیاتی شدن این سخن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها