90 درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق روستایی این استان تا پایان مهرماه محقق شده است.
کد خبر: ۸۹۴۱۰۱۳
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه خدمات اشتغال‌زایی این نهاد در قالب تسهیلات اشتغال، حرفه‌آموزی و کاریابی به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود، گفت: با فراهم شدن زمینه اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان اقتصاد خانواده شکوفا شده و وابستگی آن‌ها در حوزه معیشت به این نهاد کاهش می‌یابد.

هدایت صفری با اشاره به اینکه با ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گام مهمی برای توانمندسازی آن‌ها برداشته می‌شود، افزود: از شاخص‌های مهم اشتغال‌زایی کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در کنار ایجاد فضای کسب‌وکار و فراهم شدن زمینه درآمدزایی برای آن‌ها، احیای کرامت انسانی و عزت‌نفس نیازمندان جامعه است.

 وی اظهار داشت: الگوی ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با بهره‌گیری از شاخص‌های پایداری فرصت‌های شغلی ایجادشده ازجمله استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، مشاوره‌های شغلی قبل و حین اجرای طرح و نظارت‌های فنی بعد از ایجاد اشتغال و بازاریابی و بازار سازی در سطح کشور منحصر به این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از پرداخت 11 میلیارد و 558 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای امسال خبر داد و تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه زمینه اشتغال به کار 940 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در رشته شغلی موردعلاقه آن‌ها فراهم‌شده است.

 وی با اشاره به اینکه منابع موردنیاز برای ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از محل صندوق امداد ولایت و منابع بانکی تأمین‌شده است، ادامه داد: طرح‌های اشتغال ایجادشده برای جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان تا پایان مهرماه امسال در زمینه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات بوده است.

صفری بابیان اینکه ایجاد طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از برنامه‌های مهم امسال حوزه اشتغال این نهاد است، گفت: مطالعات اولیه به‌منظور ایجاد طرح‌های نو، بدیع، دانش‌محور و بازار محور متناسب با ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف استان زنجان انجام‌شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال در هر یک از شهرستان‌های استان زنجان یک طرح اشتغال خلاقانه و دانش‌بنیان بر اساس ظرفیت موجود در مناطق مختلف برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجادشده و به‌عنوان الگو برای بهره‌برداری در سایر مناطق استان زنجان عرضه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه استفاده از ایده‌های خلاقانه کارآفرینان موفق در مناطق مختلف کشور درزمینهٔ ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از رویکردهای دیگر این نهاد در حوزه اشتغال است، افزود: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه و بومی‌سازی آن متناسب با ظرفیت‌های موجود در استان زنجان زمینه توسعه طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان را برای جامعه هدف کمیته امداد در این استان فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه توجه به پویایی اقتصاد مناطق محروم و روستایی این استان از رویکردهای مهم این نهاد در حوزه اشتغال است، گفت: از محل تسهیلات پرداختی به جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال 557 فرصت شغلی جدید برای مددجویان ساکن مناطق محروم و روستایی این استان ایجاد شده است.

وی افزود: به‌منظور اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق محروم و روستایی این استان تا پایان مهرماه سال جاری شش میلیارد و 993 میلیون تومان در قالب تسهیلات اشتغال پرداخت‌شده است.

صفری با اشاره به اینکه بر اساس الزامات موجود تا پایان امسال باید 620 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در روستاها ایجاد شود، ادامه داد: 90 درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق روستایی این استان تا پایان مهرماه محقق شده است.

 

 

ارسال نظرات