معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:
شهدای 8 سال دفاع مقدس برای حفظ کشور، ایثار و جانفشانی کردند و گلزار آنها، جزء افتخارات تاریخی همه شهرها و استان کشور است و به همین دلیل، باید گلزار شهدا، تبدیل به فضاهایی شاخص در شهرها شود.
کد خبر: ۸۹۴۱۰۱۸
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در جلسه ساماندهی گلزار شهدای استان گفت: خلق آثار ماندگار در طراحی یادمان های شهداء اهمیت بسزایی دارد.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه باید آثار طراحی شده برای گلزار شهداء، ماندگار و دارای اثرگذاری بالا باشد، افزود: در سال گذشته تقسیم کاری برای برخی دستگاه های اجرایی استان در راستای ساماندهی گلزار شهداء صورت گرفته بود.

وی اظهار داشت: تشکیل کارگروهی در راستای ساماندهی گلزار شهداء با هدف همگرایی مدیران استانی جهت ارائه راهکارهایی به منظور پیشبرد اهداف ساماندهی گلزار شهدا، ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه ساماندهی گلزار شهداء یک وظیفه دستگاهی و اخلاقی است، تصریح کرد: شهدای 8 سال دفاع مقدس برای حفظ کشور، ایثار و جانفشانی کردند و گلزار آنها، جزء افتخارات تاریخی همه شهرها و استان کشور است و به همین دلیل، باید گلزار شهدا، تبدیل به فضاهایی شاخص در شهرها شود.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه باید در استان برای طراحی یادمان شهدا، به صورت تخصصی و کارشناسی شده عمل کرد، گفت: یادمان های زیادی برای گلزار شهدا در استان طراحی و اجرا شده که متاسفانه بیشتر آنها، پیشینه و الگوی درست و واحدی ندارند که این رویکرد، نیازمند اصلاح است.

وی با اشاره به اینکه باید از مصالح مناسب برای طراحی و ساخت گلزار شهداء استفاده کرد، اظهار داشت: نگهداری از گلزار شهداء، وظیفه شهرداری ها بوده و این امر در روستاها نیز بر عهده دهیاری ها است تا نگهداری و ساماندهی مناسبی از این مکان ها داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه مدیران استان باید نسبت به تقسیم کار صورت گرفته برای ساماندهی مزارهای شهدای استان توجه جدی داشته باشند، گفت:فضاهای مهم کشور از جمله گلزار شهدا، باید تبدیل به جاذبه های گردشگری با معماری ماندگار شود.

ارسال نظرات