دبیر انجمن نخبگان آذربایجان‌شرقی در بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گفت: با خشکسالی مطالعه در جامعه مواجهیم و برگزاری نمایشگاه کتاب می‌تواند به رفع این بحران کمک کند.
کد خبر: ۸۹۴۱۰۶۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رضا کهولی با بیان مطلب بالا افزود: نمایشگاه کتاب تبریز به عنوان یک رویداد فرهنگی می‌تواند به ارتقای فرهنگ مطالعه در استان کمک کند.

وی با بیان اینکه میزان مطالعه با توسعه رابطه‌ی مستقیمی دارد، ادامه داد: باید تلاش کنیم فرصت مطالعه، تفکر و تدبر در جامعه افزایش یابد و بتوانیم با این کار استان را به سمت مسیر بهتری هدایت کنیم.

کهولی در ادامه به ارائه‌ی راهکارهایی برای ارتقاء سطح فرهنگ مطالعه پرداخت و گفت: باید با کارهای زیربنایی و فرهنگ‌سازی از سنین کودکی، مطالعه را در بین فرزندانمان نهادینه کنیم و به جای ترویج فرهنگ تلگرامی آنها را به مطالعه عادت دهیم.

مشاور پژوهشی منطقه‌ آزاد ارس ادامه داد: باید رویدادهایی چون نمایشگاه کتاب را نه سالانه بلکه ماهانه برگزار کنیم تا به عادتی در میان مردم تبدیل شود و و به ارتقا‌ء فرهنگ مطالعه کمک کنیم.

مخترع برتر جهان همچنین در رابطه با برگزاری نهمین نمایشگاه مطبوعات تبریز با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه موجب پویایی فضای رسانه‌ای شده، گفت: رسانه‌ها چشم بینای مردم هستند و به نظرم احیای نمایشگاه مطبوعات پس ازچند سال مهمترین رویداد فرهنگی استان در سال‌جاری و حرکتی برای بازگرداندن مطبوعات آذربایجان به جایگاه اصلی‌شان است تا به جای تبدیل شدن به صدای روابط‌عمومی‌های استان برای پیشرفت و پایداری استانمان تلاش کنند.

 پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات تبریز با حضور بیش از ١٠٠٠ ناشر داخلی و ١٢٥ ناشر خارجی و ٦٠ رسانه در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات