خبرهای داغ:
مسؤول بسیج مداحان سپاه علی ابن ابیطالب(ع) عنوان کرد
مسؤول بسیج مداحان سپاه علی ابن ابیطالب (ع) گفت: پرورش مداحان در طراز انقلاب و افزایش بصیرت در بین مداحان و شاعران ازجمله اهداف برگزاری سوگواره سفینه النجاه بوده است.
کد خبر: ۸۹۴۱۰۸۳
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳
لزوم پرورش مداحان در طراز انقلاب اسلامی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید رضا جدا یکشنبه شب در مراسم نخستین دوره سوگواره سفینه النجاه که در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استفاده از ظرفیت بسیجیان، اظهار کرد: نخستین دوره سوگواره سفینه انجاه نیز در راستای هم‌افزایی در بین اقشار مختلف بسیج و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار شد.

وی از همکاری بسیج مداحان و هنرمندان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برگزاری سوگواره سفینه النجاه یاد کرد و گفت: این سوگواره به منظور ایجاد ارتباط میان مداحان و شاعران آیینی کشور و فراهم کردن بستر مناسب برای افزایش بهره‌بری از آن‌ها در اجرای مراسم‌ها انجام شده است.

مسؤول بسیج مداحان سپاه علی ابن ابیطالب (ع) با بیان اینکه در این سوگواره از مداحان و شاعران آیینی دعوت به عمل آمد، عنوان کرد: پرورش مداحان در طراز انقلاب و افزایش بصیرت در بین مداحان و شاعران از جمله اهداف برگزاری این سوگواره است، زیرا هم‌افزایی شاعران و مداحان با ذهنیت‌های مختلف موجب پیشرفت در حوزه مداحی و ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین تحقق اهداف انقلاب و افزایش بصیرت مردم و هیأت‌های مذهبی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کنگره سراسری شعر بسیج حاصل نخستین همکاری سازمان بسیج مداحان و هنرمندان با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مطرح کرد: یکی از ویژگی‌های مداح طراز انقلاب خودساخته بودن آن است که موجب تاثیر گذار شدن سخن مداح می‌شود و این خودساختگی حاصل تقوا و اخلاص مداح است.

جدا با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در بعضی از مواقع شعر مداحان بسیار تاثیرگذارتر از ساعت‌ها سخنرانی سخنرانان است، خاطرنشان کرد: جایگاه مداحان و شاعران باید به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار بگیرد تا اشعار با محتوا و برابر با موضوعات روز و حاوی پیام سروده شوند.

وی در پایان تصریح کرد: باید مخاطبین مجلس امام حسین (ع) در معرفت افزایی پیشرفت داشته باشند و صرفا هدف از مداحی گریه گرفتن از مردم نباشد هرچند که این مرحله نیز بخشی از فضیلت و رسالت مداحان است.
ارسال نظرات