با حضور مسئول بسیج سازندگی:

بازديد از طرح اقتصاد مقاومتي در اسلامیه تفت/هزینه خوراک نسبتا بالا، مانع از پرورش مرغ و طیور می باشد

مسئول بسيج سازندگي به همراه فرمانده محترم ناحيه مقاومت بسيج تفت از طرح اقتصاد مقاومتي بازديد كرد.
کد خبر: ۸۹۴۱۱۰۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج تفت به همراه مسئول بسیج سازندگی از یک طرح اقتصاد مقاومتی مربوط به پرورش مرغ بومی در اسلامیه بازدید کرد.
در این بازدید "جانشکر"مسئول محترم این واحدتولیدی نکاتی را در زمینه مدت زمان دوره پرورش و همچنین وضعیت تهیه خوراک برای مرغ‌ها و هزینه ها‌ی پرورش بیان نمود.
جانشکر افزود: متاسفانه هزینه خوراک نسبتا بالا می‌باشد و این موضوع باعث شده کمتر کسی بفکر پرورش مرغ وطیور باشد ولی بااین حال میتوان با پایین اوردن هزینه‌ها از جمله عایق کاری در زمستان جهت جلوگیری از هدر رفتن انرژی و مواردی از این قبیل از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد.
وی همچنین از مسئول بسیج سازندگی ناحیه تفت بخاطر پرداخت وامی که قرار است به ایشان داده شود تشکر کرد و گفت: فعلا پرورش مرغ‌ها بصورت سالنی می‌باشد و ظرفیتمان بیشتراز ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ مرغ نیست. ولی الان با وامی که به بنده تعلق می‌گیرد پرورش مرغ‌ها بصورت قفسه‌ای انجام می‌شود که ظرفیتمان را تا ۵۰۰۰ عدد افزایش می‌دهد.
همچنین در این بازدید فرمانده محترم ناحیه از تلاش‌های این پرورش دهنده عزیز و ایجاد اشتغال در این منطقه تشکر کرد.
وی همچنین افزود:اهمیت پرورش و نگهداری مرغ بومی در روستا‌ها از این حیث اهمیت دارد که باعث حفظ ذخایر پر ارزش ژنتیکی مرغ‌های بومی، بهبود تغذیه روستاییان و همچنین ایجاداشتغال و بهبود درامد انان می‌باشد.
جناب سرهنگ زارع همچنین افزود:تولیدات طیور بومی به عنوان محصول ارگانیک (که بدون استفاده از دارو پرورش یافته اند) در میان مصرف کنندگان مقبولیت بیشتری دارد و این خود مزیتی برای پرورش دهنده می‌باشد که به راحتی بتواند محصولش را به فروش برساند.
ارسال نظرات