امام جمعه شهر مومن اباد ازنا در جمع بسیج جامعه زنان شهرستان :
امام جمعه مومن اباد ازنا گفت : مهم ترین پیوند با امام حسین(ع) راه سیاسی است که امروز در جامعه می خواهند نهضت عاشورا را سکولار کند.
کد خبر: ۸۹۴۱۱۴۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ،حجت الاسلام والمسلمین نصرت امیدیان در جمع بسیج جامعه زنان اظهار داشت :عاشورا حقیقتی ماندگار از سید و سالار شهیدان است که قیام ایشان اسلام را زنده نگه داشته است .ولی در کنار این همه مصیبت هایی جانگداز و جانسوز واقعه کربلا زیبای هایی هم داشت.

وی با اشاره به زیبای هایی کربلا افزود :یکی از صحابه امام حسین در زمان اقامه نماز ظهر عاشورا خود را سپر ایشان کرد تا تیری به ایشان اصابت نکند این نشانه فداکاری در راه ولایت است که در ان زیبایی موج می زند.

امام جمعه مومن اباد عنوان کرد: ان نوشته ای که در بالایی طلعه زینبیه هک شده است در وصف این بانویی بزرگوار حق است زیرا زینب کبری (س)مظهر صبر و استقامت و ولایت مداری است .که دشمن اگه ایشان را سوار بر کجاوه نمیدید فکر می کرد حضرت امیر المومنین خطبه خوانی می کند .

وی بیان کرد:یکی از نویسندگان اهل مسیحیت در یک کتاب ارزشمند امام حسین را فردی انقلابی متواضع و همچون پدرش حضرت امیر المومنین توصیف می کند که حضرت امیر المومنین در برابر اشک هایی یتیم به گریه می افتد که خود نشانه تواضع ایشان است و در جبهه کفر نیز برای رضای خدا ماند شیر می جنگید.

امیدیان یکی از راه هایی پیوند با امام حسین را پیوند عاطفی دانست و گفت :همانگونه که قران کریم به موضوع عاطفه در داستان حضرت یعقوب و یوسف تاکید می کنند این زجه ها و ناله ما نیز در ارتباط با امام حسین موثر است .

وی با اشاره به پیوند اخلاقی با امام حسین تصریح کرد :واقعه کربلا سراسر برای ما معرفت افزایی دارد و اعتقادات ما را قوی می کند و اگر امام حسین در شب عاشورا می فرماید دنیا می رود و خدا می ماند نشانه خداشناسی این امام بزرگوار است و ما باید ایشان را الگویی برای خداشناسی برای خود قرار دهیم تا اعتقادات ما در زمینه معاد و توحید و ولایت تقویت شود .

امام جمعه شهر مومن اباد ازنا با اشاره به پیوند سیاسی با امام حسین خاطر نشان کرد :مهم ترین پیوند که ما را در مسیر امام حسین قرار می دهد پیوند سیاسی است که امروزدر جامعه افرادی سعی دارند نهضت خونین عاشورا را سکولار جلوه دهند و بگویند روضه بخوانید تاریخ عاشورا گفته شود اما ان را با امروز جامعه پیوند ندهید.

 
انتهای خبر/ز
ارسال نظرات