مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ضرورت تخصیص اعتبارات استانی برای اجرای طرح کاداستر در این استان گفت: مسئولان به این مهم توجه کنند تا این طرح در اراضی کشاورزی استان سمنان تسریع یابد.
کد خبر: ۸۹۴۱۲۱۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، جعفر مرادی حقیقی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به فواید اجرای طرح کاداستر در اراضی استان اظهار داشت: این طرح گامی بزرگ برای توسعه کشاورزی و سنددار شدن زمین کشاورزان و در راستای تأمین امنیت غذایی است.
وی اعتبار لازم برای اجرای کامل طرح کاداستر در اراضی استان را 6میلیارد تومان عنوان کرد افزود: تا کنون با صرف اعتبار 2 میلیارد تومان اجرای طرح کاداستر در حدود 63 هزار هکتار از اراضی استان با کمک مشاوران آغاز شده و در صورت تأمین اعتبار اجرای این طرح در 130هزار هکتار باقی مانده نیز انجام می‌شود.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در صورت اجرای طرح کاداستر در اراضی استان حدود و ثغور اراضی کشاورزی تعیین شده و همچنین تداخلات اراضی نیز رفع می‌شود.
مرادی حقیقی مدیریت آب و خاک را از دیگر دستاوردهای اجرای طرح کاداستر دانست و گفت: اجرای این طرح در تدوین الگوی کشت مستقیما تأثیر می‌گذارد.
وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح کاداستر تمامی اراضی کشاورزی با حدود اربعه مشخص سند دار می شوند و این مهم سبب کاهش اختلافات ملکی می‌شود.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به دیگر مزایای اجرای طرح کاداستر در استان اشاره کرد و افزود: دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت همه مالکان از دیگر فواید اجرای این طرح است که از این طریق می‌توان به سهولت دریافت که این ملک متعلق به چه کسی است.
مرادی حقیقی با اشاره به ضرورت توجه به کشاورزی پایدار و توجه به مدیریت درست آب و خاک در بخش کشاورزی گفت : با اجرای طرح کاداستر می‌توان به خوبی از اراضی کشاورزی حفظ و نگهداری کرد و آنرا را برای نسل‌های آینده نگاه داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها