خبرهای داغ:
زنان اربعینی؛

رعایت موارد بهداشتی به زائران خانم توصیه می‌شود

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه امسال چیزی حدود 200 دستگاه آمبولانس و تعداد قابل توجهی "ماما" به مرزها برای خدمت رسانی به زائران اربعین اعزام می‌شوند توصیه کرد:« بانوان موارد بهداشتی مربوط به خودشان را حتما رعایت نمایند و تمامی الزامات بهداشتی را با خود حمل کنند.»
کد خبر: ۸۹۴۱۲۵۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، مجتبی خالدی،  کمیته بهداشت و درمان را یکی از کلیدی ترین ستاد ها در پیاده روی اربعین دانست و گفت: کمیته بهداشت و درمان یکی از مهمترین و کلیدی ترین کمیته‌ها در ستاد پیاده روی اربعین است، خوشبختانه بعد از پیاده روی سال گذشته، نقاط ضعف و قوت کار بررسی شد و جمع بندی آن دستور جلسه ای شد تا امسال با قوت بیشتری کار را ادامه دهیم.


 

وی ادامه داد: ما در چند حوزه درمان، بهداشت، غذا و دارو، اطلاع رسانی حوزه سلامت و اقدامات پشتیبانی خدمت رسانی می‌کنیم که در چهار مسیر انتهایی به مرزهای خسروی، شلمچه، مهران و مرز چذابه اقدام و کلیه خدمات فوریت‌های پزشکی به  زوار عزیز ارائه می‌گردد که البته این خدمات صرفا محدود به چهار مرز نمی‌شود.

سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: امسال چیزی حدود 200 دستگاه آمبولانس به مرزها برای خدمت رسانی به زائران اربعین اعزام می‌شوند و با واکسیناسیونی که شدند با بهترین حالت ممکن خدمت رسانی می‌کنند.

این مقام مسئول در سازمان اورژانس کشوری، به رعایت موارد بهداشتی از سوی بانوان اشاره کرد و گفت : توصیه ما این است که بانوان عزیز زائر، موارد بهداشتی مربوط به خودشان را حتما رعایت نمایند و تمامی الزامات بهداشتی را با خود حمل کنند.

وی افزود: آن دسته از بانوانی که دارو مصرف می‌کنند مثل بیماران دیابتی، بیماران تنفسی و قلبی و عروقی، حتما میزان دارویی که با خود حمل می‌کنند با سفرشان تناسب داشته باشد تا بتوانند سفر زیارتی بی خطری را تجربه کنند، همچنین همراه داشتن داروهای ساده هم توصیه می‌شود گرچه در طول مسیر پایگاه‌های اورژانس و کمیته‌های بهداشت و درمان حضور فعال دارند.

تعداد قابل توجهی ماما در نقاط صفر مرزی حضور فعال دارند

خالدی در توصیه ای به بانوان در خصوص حمل کوله پشتی اظهار داشت: کوله پشتی‌هایی که بانوان عزیز در این سفر معنوی استفاده می‌کنند حتما باید بیست تا سی درصد وزنشان باشد تا خدای ناکرده آسیبی به ستون فقرات وارد نشود.

وی نقش کارکنان خانم در نقاط صفر مرزی به خصوص ویژه اربعین را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: کارکنان خانم در اورژانس و کمیته بهداشت و درمان نقش بسیار مهمی به خصوص در اورژانس‌های ارتباطات پیش بیمارستانی، بهداشت محیط و بیماریابی دارند. همچنین سال گذشته تصویب شد تا تعدادی ماما در مرزها و درمانگاه‌های شبانه روزی صفر مرزی مستقر شوند تا نیازهای خانم‌ها به صورت ویژه مرتفع شود.

ارسال نظرات