خبرهای داغ:
رئیس اداره بهزیستی مراغه با اشاره به رویکرد حمایتی و مداخله در بحران اورژانس اجتماعی گفت: در شش ماه نخست امسال، همسرآزاری و اعتیاد بیشترین سهم از آسیب های اجتماعی شهرستان را به خود احتصاص داده اند.
کد خبر: ۸۹۴۱۲۶۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

شهین صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: همسر آزاری با 123 مورد و اعتیاد با 200 مورد بیشترین میزان مراجعه حضوری و غیرحضوری به اورژانس 123 اجتماعی این شهرستان را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: بر این اساس در این مدت به مشکلات 80 تن از زنان و دختران در معرض خطر و 64 مورد اختلافات خانوادگی از سوی کارشناسان بهزیستی ساماندهی و رسیدگی شده است.
صادقی اضافه کرد: پنج مورد سالمند آزاری، هشت مورد فرار از خانه دختران، 14 مورد کودک آزاری، 84 مورد تقاضا برای طلاق و نیز یک مورد کودک کار نیز به اورژانس اجتماعی این شهرستان گزارش شده که ساماندهی شدند.
وی با اشاره به خدمات مشاوره ای و مداخله ای اورژانس اجتماعی در این شهرستان گفت: در نیمه نخست امسال، 950 مورد تماس به صورت حضوری و غیرحضوری برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی با سامانه این اورژانس انجام شده است.
صادقی با بیان اینکه رسیدگی به دغدغه ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی از رسالت های بهزیستی است افزود: دفتر مداخله در بحران به منظور کاهش میزان طلاق در این شهرستان ایجاد شده و خدمات مشاوره ای به خانواده ها ارائه می دهد.
وی ادامه داد: در نیمه اول امسال، 488 پرونده طلاق به این دفتر ارجاع و از این میزان 54 مورد به سازش منجر شده که این امر اقدام مناسبی برای کاهش آسیب های ناشی از پدیده طلاق است.
صادقی اضافه کرد: از بین پرونده های ارجاعی متقاضی برای طلاق به دفتر مداخله در بحران بهزیستی این شهرستان 321 مورد به قوه قضائیه برای طلاق ارجاع و 113 پرونده دیگر نیز در دست اجرا و مشاوره برای سازش است.

ارسال نظرات