خبرهای داغ:
به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، نشست برنامه ریزی و هماهنگی روز حماسه و ایثار آران و بیدگل صبح امروز در سالن ۴ دی فرمانداری شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۱۲۸۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

فرماندار آران و بیدگل در این مراسم ۴ دی را روز مهم و مخصوص آران و بیدگل خواند و اظهار کرد: شهرستان از ابتدا در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور داشته و افتخارات بسیاری آفریده است، با این حال اوج این حماسه آفرینی‌ها به عملیات کربلای ۴ و ۵ باز می‌گردد.

ابوالفضل معینی نژاد نامگذاری چهارم دی ماه را مایه‌ی افتخار مردم شهرستان دانست و تصریح کرد: این خطه بیش از ۱۵۰ تن از جوانان خود را در دو عملیات کربلای ۴ و ۵ تقدیم انقلاب کرده است.

وی با تاکید بر این که ۴ دی باید به عنوان حماسه و نگین ایثارگری آران و بیدگل مورد توجه قرار گیرد افزود: شهدا با اقتدا به حضرت سیدالشهدا(ع) در راه حق طلبی و ظلم ستیزی درس بزرگی برای جامعه هستند.

معینی نژاد با اشاره به تشکیل شش کمیته در ستاد بزرگداشت روز حماسه و ایثار شهرستان عنوان کرد: کمیته های فرهنگی، اجرایی، مستندسازی، پشتیبانی، رسانه و تبلیغات، هیئات مذهبی و دو ستاد بخش مرکزی و کویرات برای بزرگداشت ۴ دی فعالیت خواهند کرد.

وی تلاش برای مردمی شدن برنامه‌های این روز را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: همان طور که مردم در مراسم عزاداری محرم یا دهه‌ی فجر وارد میدان می‌شوند، باید در روز حماسه و ایثار نیز تدبیری برای حضور آنان اندیشیده شود.

۴دی ماه از سال ۹۵ با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به درخواست مردم آران و بیدگل به عنوان روز حماسه و ایثار شهرستان نامگذاری شده است.
در این روز عملیات کربلای ۴ آغاز شد و رزمندگان گردان امام محمد باقر(ع) شهرستان آران و بیدگل به عنوان خط‌شکن در آن حضور داشتند که ۳۸ رزمنده از جمله دو سردار شهید علی محمد اربابی و شیخ جواد قاسم پور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها