مدیر حج و زیارت البرز گفت که تا پایان روز گذشته 25 هزار ویزای زایرین اربعین استان های البرز و قزوین توسط کنسولگری عراق مستقر در البرز صادر شده است.
کد خبر: ۸۹۴۱۳۳۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، عباس دمیرچی مدیر حج و زیارت البرز با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد ویزا از 17 مهرماه که کنسولگری عراق با حضور سفیر عراق در ایران راه اندازی شده، تاکنون صادر شده است.

صدور 25 هزار ویزای زایرین اربعین در البرز

وی با بیان اینکه سال گذشته 35 هزار و 800 ویزای اربعین توسط کنسولگری عراق مستقر در استان البرز صادر شد، اظهار داشت: پیش بینی می شود که در سال جاری تعداد بیشتری صادر شود ولی تا نزدیک روز اربعین سامانه سماح برای نام نویسی زایرین و صدور ویزا باز است.

مدیرحج و زیارت البرز تاکید کرد که زایرین اربعین برای دریافت ویزا نیازی به حضور در محل کنسولگری ندارند و بایستی به صورت اینترنتی در سامانه سماح نام نویسی کنند.

وی با اشاره به اینکه در دفاتر زیارتی هیچگونه وجه نقدی رد و بدل نمی شود، گفت: زایرین بایستی مبالغ مورد نظر برای صدور ویزا را به صورت اینترنتی پرداخت کرده و پس از تکمیل نام نویسی در سامانه سماح بایستی به دفاتر زیارتی مراجعه و مدارک مورد نیاز شامل گذرنامه و 2 قطعه عکس را برای دریافت ویزا ارایه دهند.

وی اضافه کرد: زایرین علاوه بر پرداخت مبلغ 40 دلار به قیمت ریالی روز برای صدور ویزا بایستی مبلغ 188 هزار ریال بابت بیمه، 62 هزار ریال بابت خدمات هلال احمر و 109 هزار ریال بابت حق خدمات کارگزار پرداخت کنند.

***هیچ زایری بدون گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نکند

وی گفت: در سال گذشته بعضی از زایرین بدون ویزا و یا گذرنامه به مرز مراجعه می کردند و گاها موفق به عبور از مرز می شدند ولی در سال جاری تدابیر سختی از سوی کشور عراق اندیشیده شده به طوریکه اگر شخصی بدون ویزا و گذرنامه مشاهده شود به سه سال حبس محکوم می شود.

مدیر حج و زیارت استان البرز با اشاره به اینکه ستاد اربعین با حضور 12 کمیته مشغول فعالیت است، افزود: یکی از مهم ترین اقدامات این ستاد برنامه ریزی برای حضور زایرین در مرز است پس بهتر است زایرین هنگام ثبت نام زمان ورود و خروج خود به کشور عراق را مشخص کنند تا کمیته امنیتی و سیاسی تدابیر لازم را در مرز بیاندیشید و زایرین بدون هیچ مشکلی از مرز عبور کنند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه برای جلوگیری از هرگونه سودجویی افراد متخلف و همچنین جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی در مرز در هنگام خروج از کشور، بیان داشت که زایرین حتما برای دریافت ویزا به دفاتر زیارتی معتبر مراجعه کنند.

دمیرچی اضافه کرد: در صورتیکه مردم با هرگونه فعالیت افراد سودجو مواجه شدند مراتب را می توانند به صورت مستقیم با دفتر مدیریت حج و زیارت به شماره تماس 02632555060 و یا دفتر بازرسی حج و زیارت به شماره تماس 02632553040 اطلاع دهند.

در استان البرز 45 دفتر زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می کنند که 39 شرکت در شهرستان کرج فعال هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات