سید ساجد یعقوبی
در نشست دانشجویی «ادبیات دفاع مقدس» عنوان شد:
مدرس ادبیات دفاع مقدس دانشگاه های اردبیل گفت: در هشت سال دفاع مقدس و با همه توان و قدرت نظامی، تسلیحاتی و مالی دشمن، شجاعت رزمندگان و درس گرفتن از عاشورا، رمز پیروزی ایران بر رژیم بعثی عراق بود.
کد خبر: ۸۹۴۱۳۶۸
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

شجاعت و الگوگیری از عاشورا، رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد فروزنده یکشنبه 7 آبان با بین این مطلب در نشست دانشجویی «ادبیات دفاع مقدس» که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در مرکزآموزش عالی علمی کاربردی این نهاد انقلابی برگزار شد، رمز موفقیت و پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را؛ شجاعت، شهادت طلبی، توسل به ائمه اطهار(ع) و الگوگیری از عاشورا و قیام امام حسین(ع) عنوان کرد.

وی ادامه داد: در جبهه های جنگ و در میان همه آن همه سختی و خطر، رزمندگان در اوج صدمات جسمی، باز هم لبخند بر لب داشتند و «یا حسین» و «یا زهرا» گویان به دفاع از خاک وطن و ناموس خود پرداختند. این در حالی بود که در بسیاری از موارد دشمن برای جمع کردن نیروهای خود تنبیه و دادگاه های صحرایی به راه می انداخت.

این مدرس دانشگاه افزود: در زمانی که خرمشهر و آبادان در دست دشمن افتاد، آنچه مسلم بود، نجات و بازپس‌گیری آن ها از دست دشمن توسط رزمندگان ایران بود که در کنار فرماندهان و بزرگان نامی خود همچون شهید باکری، شهید شیرودی، شهید همت و سایرین برای ما ممکن و آسان جلوه می‌کرد. البته در این میان نباید از مدیریت جهادی و معصوم گونه بسیاری از فرماندهان و بزرگان آن دوره کشور نیز غافل بود که الحق حماسه آفرینی کردند.

فروزنده ادامه داد: در زمان جنگ و میان آن همه هجمه و تسلط همه جانبه دنیای استکبار به رسانه های تبلیغاتی، این رزمندگان ایرانی بودند که با کمترین امکانات و در اوج مظلومیت با از جان گذشتگی خود پا به عرصه جهاد گذاشتند. آنها در همه عملیات با نام و رمز ائمه اطهار(ع) پا به عرصه می گذاشتند و با همراهی مداحان و شاعران خود سرودهایی را سر می دادند که هر شنونده ای را مدهوش و مجذوب خود می ساخت.

وی با بیان اینکه با شهادت طلبی، حماسه سازی و تلاش هایی که جوانان این کشور در طول هشت سال دفاع مقدس انجام داده اند، دیگر احتمال تهاجم و هر نوع جنگ دوباره بر علیه ایران منتفی شده است اظهار داشت: در واقع شهدا با خون خود این نظام و انقلاب را بیمه کرده اند. از این پس هم این مسیر با رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری و تلاش جهادی مدیران دولتی، با قدرت و سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

شجاعت و الگوگیری از عاشورا، رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود

شجاعت و الگوگیری از عاشورا، رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود

ارسال نظرات