مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: سربازان و افسران آمریکایی مغلوب و مقهور شجاعت و دلاوری پاسداران ما هستند.
کد خبر: ۸۹۴۱۴۲۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ گردهمایی بصیرتی کارکنان سپاه ناحیه لردگان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام ) برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری سخنان خود را با آیه 11 سوره مائده" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ يَبْسُطُوا إِلَيْكُمْ أَيْدِيَهُمْ فَكَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنْكُمْ  وَاتَّقُوا اللَّهَ  وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ" آغاز کرد و گفت: خداوند در این آیه شریفه فرموده اند: " ای اهل ایمان! نعمت خدا را بر خود یاد کنید زمانی که گروهی قصد کردند که به شما شبیخون زنند، ولی خدا توطئه آنان را از شما بازداشت. و از خدا پروا کنید و مؤمنان فقط باید بر خدا توکل کنند".

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز با بیان اینکه خورشید اسلام درخشش عجیبی در دنیا ایجاد کرده است، افزود: یک حقیقت وجود دارد و آن این است که امروز اسلام به همان اندازه صدر اسلام و حتی بیشتر نیاز به یاری دارد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان از گسترش اسلام و بیداری و آگاهی مسلمانان و ملتهای مسلمان به وحشت و هراس افتاده اند؛ لذا دنیای استکبار همه ظرفیت و توان و قدرت خودش را به میدان آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی قریب 40سال است که هرچه جنگ بزرگ اتفاق افتاده یکطرف آن استکبار قرار داشته و در جهان اسلام نیز اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز اسلام یکی قدرتی را ساخته که این قدرت اگر گسترش پیدا کند، حتماً هندسه قدرت را در جهان به شکل شگفت انگیزی تغییر خواهد داد و مناسبات جهانی را دستخوش تغییر قرار داده و نظم جهانی را تغییر می دهد.

وی افزود: قدرت های بزرگ می دانند که اسلام دارای مفاهیم ارزشمند و زیبایی مثل عدالت، استقلال و اجتناب از طاغوت هاست که مفاهیم زیبایی هستند و مسلمانان از ابتدای اسلام در جستجوی آن هستند.

سرافراز تإکید کرد: تقریباً همه شهدای اسلام، شهدای عدالت و حریّت و آزادی هستند. برای همین است که این نبرد ادامه خواهد داشت و متوقف نخواهد شد و ما امروز در فراز این نبرد قرار داریم و در موضع مناسب هستیم، که این موضع، بی عملی استکبار است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به قدرت بالای نظامی، اقتصادی و توان نرم افزاری و سخت افزاری نظام سلطه و استکبار و در رإس آنها آمریکا، گفت: اما آن چیزی که اتفاق افتاده، نبود قدرت و فضا برای بکارگیری این قدرت است، که به این می گویند "بی عملی"، یعنی شکل ظاهری قدرت آنها آتشباری است؛ اما هرجا عمل می کنند نتیجه منفی می گیرند.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها خودشان اعتراف کرده اند هرچه بیشتر عمل می کنیم، بیشتر شکست می خوریم؛ البته چاره ای هم ندارند. مجبور هستند در میدان بمانند و میدان را ترک نکنند.

این کارشناس مسایل دینی و سیاسی با بیان این آیه شریفه" واذکروا نعمت الله علیکم اذهم قوم ان یبسطوا الیکم ایدیهم فکف ایدیهم عنک و علی الله فلیتوکل المؤمنون"  گفت: این قوم اراده کرده اند بر علیه شما مبسوط الید باشند. از هر ساز و کاری خواستند بر علیه شما استفاده کنند (از همه گزینه های روی میز، همه آپشن ها)؛ اما خداوند دست اینها را علیه شما بسته است.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز گفت: دشمنان ما نمی توانند عملیات نظامی انجام دهند؛ چون هیچ چشم اندازی در مقابل آنها وجود ندارد. قدرتشان در زمین کارآیی ندارد. هزینه ای که باید بپردازند خیلی بیشتر از فایده شان است. در دریا  نیز نمی توانند در برابر ما ایستادگی کنند، چون سربازان و افسران آمریکایی مغلوب و مقهور شجاعت و دلاوری پاسداران ما  هستند.

وی افزود: این چیزی که در رسانه های آمریکایی تبلیغات عظیم و وسیع دارند، قدرت واقعیشان این نیست. عمل و حرف سیاسی آنها مابه ازای میدانی ندارد بر عکسِ ما. ما به ازای زیادی داریم. حرفی که نظام اسلامی بزند عمل می کند. موشکها را ملاحظه کردید. موشکها وجود دارند و اراده بکارگیری آنها نیز وجود دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: در این شرایط چیزی که مهم و در عین حال خطرناک است ترس از تهدید دشمن است، نه خود تهدید. این نکته کلیدی است که خود تهدید خطرناک نیست، چون بحمدالله بازدارنده های ما معتبرند. صلابت و هیبت پوشالی و ظاهری استکبار چشمان بعضی ها را خیلی پرکرده است؛ لذا از تهدید دشمن می ترسند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز گفت: رویکردی که دشمنان بر علیه نظام اسلامی در سطح سیستمی دارند یک رویکرد همه جانبه است، که تحریم در ذیل آن قرار می گیرد. اساس این رویکرد یک تهاجم و تقابل همه جانبه با انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اضلاع هندسه راهبرد آنها بر علیه ما چند وجه دارد: 1) تحریم؛ ناکارآمدسازی اقتصادی. عقب گرد نظام اسلامی به قبل و وابستگی به بیگانگان و 2) انزوای سیاسی؛ ضلع دوم راهبرد دشمن انزوای سیاسی جمهوری اسلامی در منطقه و سطح بین الملل است.، که کنفراس ریاض ا زهمین برنامه ها بود که نتیجه عکس داد. کشورهای عربی منطقه را جمع کرده بودند در ریاض که هیچ نتیجه ای نگرفتند.

این مقام مسئول ادامه داد: سومین ضلع هندسه راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی،  تهی سازی کشور ما ا زقدرت معتبر بازدارنده است، که دنبال خلع سلاح موشکی و سلاح های متعارف ما هستند  و می خواهند برجام موشکی را اجرا کنند، که این نشان دهنده آن است که قدرت بازدارنده مهمی است که ایران اسلامی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز تأکید کرد: یکی از اهداف استفاده از اهرم تحریم، برای فشار بر ایران و تإثیرگذاری روی قدرت و توان موشکی ماست؛ چون از مهم ترین خطوط قرمز و بزرگ ترین عامل اقتدار جمهوری اسلامی است.

وی، مهار قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی را از دیگر رویکردهای دشمنان برشمرد و گفت: استکبار جهانی دنبال جداکردن کشورها و ایجاد شکاف و فاصله میان جمهوری اسلامی و همسایگان و کشورهای دیگر منطقه و در نهایت قطع اقتدار و تإثیرگذاری انقلاب اسلامی در معادلات منطقه ای و بین المللی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: نفوذ اعم از؛ موردی، جریانی، سیاسی و فرهنگی در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی و مسئولین و اجتماع از دیگر راهبردهای دشمنان انقلاب اسلامی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز ادامه داد: هدف نهایی دشمنان برگرداندن ما به داخل کشور است و می خواهند سطح نفوذ منطقه ای ما را بگیرند و این قدرت انقلاب اسلامی را کوچک کنند؛ اما خداوند می فرماید " قل جاء الحق و زهق الباطل" غلبه نور بر ظلمت و تاریکی . هرجا انقلاب اسلامی باشد اینها می روند. قدرت انقلاب اسلامی در منطقه سَیَلان پیدا کرده است.

وی گفت: نفوذ یعنی تصرف در ادراک سیاسی دولتمردان و ادارک فرهنگی مردم، که ابعاد مختلفی دارد ازجمله؛ نفوذ سیاسی که مراتب و مراحل آن عبارتند از: نفوذ در گروه تصمیم گیران، نفوذ در گروه تصمیم سازان، نفوذ در گروه تنظیم کنندگان اخبار و گزارشات و متون.

این مقام مسئول، افزود: نفوذ اقتصادی با مراحل ؛ فتح بازار ایران توسط اروپا و آمریکا و ورود انبوه کالاها به کشور، ایجاد شوک و ضربه به اقتصاد ملی و کارخانجات و شرکت ها، وابسته کردن ایران به غرب و نفوذ فرهنگی؛ هم در عرصه های دولت و نهادهای فرهنگی و هم کاربرد بیشتر آن روی مردم و سوق دادن آنها به سمت تساهل و اباحی گری نسبت به ارزش های دینی، اسلامی و ملی ، از دیگر برنامه های دشمنان می باشد.

وی ادامه داد: هدف آمریکا و نظام سلطه از نفوذ در دو قلمرو است؛ 1) تإثیرگذاری بیشتر بر ادارک سیاسی دولتمردان نسبت به غرب و تحکیم باورهای غربی، بزرگ نمایی تحریم و وعده های کمک و پشتیبانی برای دستیابی و رسیدن به دیگر خواسته ها.

2) تصرف و تإثیرگذری بر اداراک فرهنگی مردم و تنفر زدایی از آمریکا و تخلیه روحیه انقلابی گری و فاصله گرفتن مردم و جوانان از شعارهای انقلابی و انقلابی گری.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز خاطرنشان ساخت: دشمنان انقلاب اسلامی دو چالش بزرگ در مقابل خود می بینند؛ ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ چون می بینند سپاه تمام معادلات آنها را بر هم می زند، چون سپاه قدرت و سیاست را در جهان اسلام گره زده به هم و وصل کرده به میدان تدبیر مرکزی انقلاب اسلامی که ولی فقیه است.

وی گفت: با رهبری ها و تدابیر هوشمندانه و داهیانه ولی فقیه و مقام معظم رهبری و حضور میدانی سپاه،  فرصت های زیادی در اختیار داریم. قدرت سازندگی، مدیریت جنگ در عرصه های اقتصادی و سیاسی، قدرت مقابله با نفوذ و دستگیری جاسوس های آمریکایی، قدرت موشکی و ... از ظرفیت های موجود است.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز افزود: چون دشمنان ما در این میدان ها نمی توانند وارد عمل شوند؛ لذا از فضای مجازی و عملیات روانی وارد شده اند، تا ما میدان را خالی کنیم؛ ولی باید در همان خاکریز اول در مقابل آمریکائی ها جنگید.

وی گفت: اینکه لیست تحریمی ایجاد می کنند و می گویند شما موشک را متوقف کنید، با حزب الله کاری نداشته باشید، دست از حمایت خویش از سوریه و یمن و ... بردارید.  و سپاه را تحریم می کنند به این دلیل است که بحمدالله سپاه قدرت پیدا کرده است . قدرت میدانی دارد و حرف سپاه اعتبار دارد و هر حرفی که بزند عمل می کند؛ لذا امروز می خواهند سپاه را با افکار عمومی در جامعه مواجهه بدهند و سپاه را از افکار عمومی جدا کنند.

ارسال نظرات