خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

شهدا راه گشا در سیر الی الله / تفکر بسیجی یعنی زمین گیر نباشیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تفکر بسیجی در همه ایادی مسلمانان راه را باز کرد اصل شهادت در باز کردن سیر الی الله و شهادت هدیه الهی برای ایشان است.
کد خبر: ۸۹۴۱۴۸۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در دیدار فرماندهان واحدهای بسیج دانش آموزی ضمن بزرگداشت روز دانش آموز و شهادت شهید فهیمده و ده ها هزار شهیداظهارداشت: بسیجی یک تفکر است پس قبل از هر چیز شناخت آن تفکر لازم است که چه تفکری است مسلم مبتنی بر نوع جهان شناسی انسان شناسی و دین شناسی است.

وی عنوان کرد: خداوند وقتی بر اساس حکمت انسان را آفرید به خود تبریک گفت بله مسلم خدای عالم احسن الخالقین است اما مفهوم  این بیان احسن مخلوقین بودن انسان است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه انسان احسن المخلوقین است افزود: در حدیث قدسی داریم شما این راه و سیر را ببین که خدا که مثل ندارد اما مثل دارد.

وی با بیان این که آیینه را جلوی خورشید می گیرید نور را خورشید میدهد آیینه که خورشید نیست اما مثل خورشید است ادامه داد: انسان چنین موجودی است که اگر به تحقق عینی شود مثل خدا می شود یعنی با همه وجود دل را فقط در گرو خدا قرار دهد .

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: البته انسان می تواند از همه چیز استفاده کند نه اینکه در بند آنها گیر کنید. در بند آنها قرار گرفتن یعنی از راه واماندن و تفکر بسیجی یعنی از همه آن چیزی که خدا فرموده بهره ابزاری بگیرد اما هدفش چیز دیگری است .

 وی با بیان اینکه خدا برای این حرکت و سیر به انسان ابزار داده که این ابزار با همه حیوانات فرق می کند اضافه کرد: این ابزار به گونه ای انعطاف پذیر است  که به هر امری می تواند دست بزند و متناسب این آمادگی در بدن به او فکر، عقل، اراده و علم داده است.

عبادی با بیان اینکه انسان از همه ابزارهای خدادادی استفاده می کند گفت: میلیون ها راز در زوایای خلقت اندام اوست، بیش از آن در استعداد تفکر اوست و بالاتر از آن رمزها در اراده اوست . کسب علم همراه با عمل  شرطش این است که در بند چیزی قرار نگیرد تا زمین گیر نشود.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی یعنی زمین گیر نباشیم افزود: کی آدمی که گرفتار نفس باشد می تواند خدایی باشد؟ کی تفکری که اسیر پول باشد می شود اخروی باشد؟ کی کسی که گرفتار رفاه و آسایش و تن پروری باشد می تواند رشد کند ؟ و صدها دامی که برای ما نهاده شده است و مخصوصا در زرق و برق های آخر الزمانی از انواع آنچه که انسان را مشغول می کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تفکر بسیجی یعنی آزاد از همه چیز خاطرنشان کرد: انسان وقتی آزاد است در هر قضیه ای حضور و رشد دارد و هر کسی خودش را آزمایش کند که چند درصد بسیجی است به نتیجه کارش نگاه کند.

وی با بیان اینکه انسان از همه چیز بی بهره است مگر از آنچه که خواسته و کوشش کرده افزود:  محصول به خوبی خودش را نشان میدهد .

عبادی یادآور شد: این که در کشور ما در هر مسئله ای می مانند از بسیج کمک می خواهند. بسیج یک نیروی شبه نظامی نیست آن شرایط خاصی است که ایجاب می کند. کشور نجات پیدا نمی کند مگر با حضور بسیجی و تفکر بسیجی.

وی با بیان اینکه بسیجی قشر خاصی را شامل نمی شود مهم است که تفکر را داشته باشد ادامه داد: نیروی نظامی سرلشکر صیاد شیرانی، علامه مطهری در حوزه و شهید چمران در دانشگاه بسیجی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: وقتی کشور دچار مشکل می شود و سازمان های مربوطه از عهده برنمی آیند حضور بسیجی چاره ساز است و این تفکر به سایر کشورها صادر شده است.

وی ادامه داد: اگر حضور تفکر بسیجی به عنوان کمک در مسائل نظامی عراق و سوریه نبود اینها توسط داعش از بین رفته بودند . حرکت های بسیجی در غزه و حزب الله نبود اکنون لبنان را اژدهای غرب بلعیده بود و منحصر در این نیست.

وی اضافه کرد: در مسائل بهداشت گاه از بسیج کمک گرفته می شود و کاری با هزینه های و زمان های زیاد صرف زمان و هزینه کم انجام می شود. بسیج سازندگی برای محرومین خدمت می کند.

 آیت الله عبادی اظهارداشت: چون تفکر بسیجی  باشد با استعداد انسانی در همه امور که خودش را برای رشد پرورش داده صلاحیت ورود دارد این اقتدای به صاحب مکتب است.

وی خاطرنشان کرد: مسلمان و غیر مسلمان قبول دارند و آن الگوی این مکتب به عنوان امیر المومنین علی ابن ابی طالب (ع) نسخه ای که از سیمای رسول الله گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بسیجی بودن همچون علی(ع) شرطش آزادی از همه قیود بشری است گفت: امام علی(ع) هیچ جا معامله نمی کند بنده هیچ کس جز خدا نمی شود .

آیت الله عبادی با بیان اینکه شناختی که همه اندیشمندان از  علی دارند اینکه در همه جا که باید حضور دارد و درجه یک است افزود: بسیجی کار می کند، بهترین کارگر است،در سربازی در میدان تحت فرماندهی رسول خدا(ص)، وقتی فرمانده است بالا دست ندارد و در خدمت به مردم علی(ع) با تواضع و محبت وارد خانه مستمند و یتیم می شود.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه تفکر بسیجی روح، اندام، فکر، عمل و اخلاق را پرورش می دهد به هر سمت و سویش نگاه کنید به یاد خدا می افتید . اما با آن چیزی که گرفتار مال، ثروت و فساد و حسد است به یاد شیطان می افتید.

وی تصریح کرد: وقتی امور جامعه دست کسانی وابسته به انواع پلشتی های دنیایی باشد از جایش نمی تواند حرکت کند اما به روح در پرواز بسیجی کارش دستش دهید علی گونه خواهد بود.

 نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شهید فهمیده سمبل شهیدان دانش آموز است گفت: شهادت هدف نیست وسیله است آنها آمدند راه را باز کنند که شما دیگر گیر نکنید .

وی ادامه داد: جلوی امام لشکرهای دنیا ایستادند اما تفکر بسیجی راه را باز کرد چون سلطه بیگانه راه ترقی را باز نمی گذارد و دنبال سلطه قبلی خود بر ما هستند که ما را با زمین گیر کنند.

عبادی با بیان اینکه تفکر بسیجی در همه ایادی مسلمانان راه را باز کرد گفت: اصل شهادت در باز کردن سیر الی الله و شهادت هدیه الهی برای ایشان است. کار ، تلاش و بازکردن گره از مشکلات مردم و نجات نوع بشر از دست مستکبرین گام نهادن در راه شهدا است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها