مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

بهره‌مندی بیش از دو هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان از خدمات مهارت‌آموزی

از ابتدای امسال دو هزار و 47 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات مهارت‌آموزی این نهاد بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۸۹۴۱۵۰۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: به‌منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان خدمات مهارت‌آموزی به مددجویان مستعد شناسایی‌شده با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

هدایت صفری افزود: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه آموزش‌های کیفی باهدف افزایش اثربخشی طرح‌های اشتغال ایجادشده در اقتصاد خانوارهای مددجویی و مبتنی بر بازار محوری و تقاضامحوری است.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مهارت‌آموزی به جامعه هدف مستعد ایجاد اشتغال از شاخص‌های اثرگذار در پایداری طرح‌های اشتغال است، ادامه داد: در کنار مهارت‌آموزی برای مددجویان مستعد ایجاد اشتغال، استعداد سنجی، ایجاد اشتغال، نظارت فنی از طرح‌های اشتغال ایجادشده و بازار سازی و بازاریابی از مؤلفه‌های مهم در پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادشده برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد برای مددجویان مستعد ایجاد اشتغال موجب افزایش مهارت فرد در رشته شغلی موردعلاقه شده و انگیزه گروه‌های مختلف مددجویی را برای ورود به فضای کسب‌وکار و تولید بالا می‌برد.

هدایت صفری با اشاره به اینکه در ارائه خدمات مهارت‌آموزی به مددجویان تحت حمایت این نهاد توجه به توسعه آموزش‌های منتهی به ایجاد طرح‌های دانش‌بنیان از برنامه‌های موردنظر کمیته امداد استان زنجان است، ادامه داد: توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های محلی و پتانسیل‌های موجود در مناطق مختلف استان زنجان در حوزه اشتغال‌زایی از رویکردهای دیگر کمیته امداد در حوزه مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت این نهاد است.

وی همچنین افزود: ارائه آموزش‌های ترویجی و بلندمدت درزمینهٔ کارآفرینی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان باهدف افزایش بهره‌وری طرح‌های اشتغال ایجادشده بر اساس الگوی اشتغال‌زایی این نهاد از اقدامات کمیته امداد در مهارت‌آموزی جامعه هدف است.

صفری بابیان اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دانش آموزان دبیرستانی تحت حمایت کمیته امداد از برنامه‌های دیگر این نهاد در حوزه مهارت‌آموزی است، گفت: هدف از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دانش آموزان دبیرستانی فراهم شدن بسترهای لازم برای اشتغال‌زایی این گروه از جامعه هدف در یک بازه زمانی مشخص است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به بهره‌مندی دو هزار و 47 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات مهارت‌آموزی این نهاد از ابتدای امسال خبر داد و افزود: دوره‌های آموزشی برگزارشده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال در بخش‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال، کارآفرینی و حرفه‌آموزی دانش آموزان دبیرستانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع مددجویان بهره‌مند از خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال هزار و 384 مددجو در مناطق روستایی این استان ساکن بوده است، ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود 33 درصد خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال به مددجویان مستعد ایجاد اشتغال مناطق شهری این استان ارائه‌شده است.

صفری با تأکید بر اینکه توجه به ایجاد زمینه اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از برنامه‌های مهم این نهاد است، گفت: با رویکرد زمینه‌سازی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان 55 درصد از خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد تا پایان مهرماه امسال به این گروه از جامعه هدف ارائه‌شده است.

ارسال نظرات