مسئول سازمان بسیج علمی در گفتگو با«بسیج»:
قدیانی گفت: مقام معظم رهبری توصیه های بسیار دقیق و بجایی به مسئولان داشتند اینکه اهمیت ویژه ای به نخبگان داده شود. ما هم باید در مجموعه بسیج به نخبگان بیشتر توجه کنیم.
کد خبر: ۸۹۴۱۵۴۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱

حسین قدیانی مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با دیدار نخبگان با رهبری و تاکیدات ایشان بر لزوم نخبه باوری مسئولان و پیشرفت علمی کشور اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات جدی کشور ایجاد شدن یک فضای ذهنی در بعضی از افراد است که می گویند اگر به عده ای تحت عنوان نخبگی خدماتی ارائه شود و به دیگران داده نشود از عدالت به دور است یعنی متاسفانه عدالت را با مساوات اشتباه می گیرند.

قدیانی بیان داشت: متاسفانه هنوز این باور در مسئولان شکل نگرفته که باید از خدمات اندیشه ای عده ای که توانمندی بیشتری دارند استفاده بیشتری کنیم.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری ادامه داد: لذا همین مسئله باعث احساس بیهودگی در نخبگانی می شود که کارایی و دریافت های بیشتری از مسائل بیرونی خود دارند و می توانند اثر گذار باشند و در نتیجه موضوع نخبه کشی به وجود می آید تا نخبه پروری.

وی خاطرنشان کرد: لذا مقام معظم رهبری توصیه های بسیار دقیق و بجایی به مسئولان داشتند اینکه اهمیت ویژه ای به نخبگان داده شود. ما هم باید در مجموعه بسیج به نخبگان بیشتر توجه کنیم.

قدیانی عنوان کرد: البته نخبگی فقط بحث های تحصیلی را در بر نمی گیرد بلکه توانمندی های افراد در ابعاد مختلف را نیز شامل می شود و ما اگر از اندیشه های برتر استفاده کنیم  خطاهای کمتری خواهیم داشت و راندمان کارمان هم بالاتر می رود.

ارسال نظرات