ابراهیم رزاقی گفت: متاسفانه کالاهای خارجی با فناوری پیشرفته  هم برای صنایع داخلی کشورمان خطر ایجاد می کنند و اقتصاد کشورمان را از مسیر تولیدی به سمت اقتصاد مصرفی تبدیل می کنند.
کد خبر: ۸۹۴۱۵۶۹
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱

 

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: رمز شکوفایی در اتکا به توان داخلی  است ولی متاسفانه برخی مسوولان  وابستگی به کشورهای غربی را در پیش گرفته اند این در حالی است که به جوانان و توانایی خلاقیت و کارآفرینی  که در آنان وجود داشته اعتقادی نداشته اند.

وی با بیان اینکه اتکا به توان داخلی یکی از راه های دستیابی به اقتصاد مقاومتی است افزود: با تکیه بر دانش بومی در اقتصاد می توان رونق اقتصادی برای واحدهای تولیدی را ایجاد کرد.

رزاقی در ادامه خاطرنشان کرد: اتکا به توان داخلی در پی حمایت از تولید ملی است که باید اقتصاد تولید محور، جایگزینی واردات، حمایت از تمام صنایع را ایجاد کنند.

این اقتصاددان افزود: تمرکز بر جایگزینی واردات با کالاهای مصرفی ساخته شده توسط تولیدکنندگان داخلی نقش اصلی در استقلال اقتصادی کشورمان دارد. دولتمردان در ایجاد مشوق های اقتصادی تولید داخلی را در مسیر مطلوبی هدایت کنند.

وی در پایان افزود: متاسفانه کالاهای خارجی با فناوری پیشرفته  هم برای صنایع داخلی کشورمان خطر ایجاد می کنند و اقتصاد کشورمان را از مسیر تولیدی به سمت اقتصاد مصرفی تبدیل می کنند.

ارسال نظرات