خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان:

70 دستگاه اتوبوس از گلستان برای جابجایی زائران اربعین حسینی به مرز مهران اعزام شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان گفت: به منظور جابجایی زائران اربعین حسینی، 70 دستگاه اتوبوس از گلستان به مرز مهران اعزام شد.
کد خبر: ۸۹۴۱۵۷۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، مهدی میقانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه 10 روز دیگر تا اربعین باقی مانده و تمامی تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به زائران اندیشیده شده، اظهار کرد: به این منظور برای جابجایی زائران اربعین حسینی 70 دستگاه اتوبوس از گلستان به مرز مهران اعزام شدند.

میقانی بیان کرد: برای ارسال تجهیزات 11 موکبی که از استان گلستان در کربلا و شهرهایی دیگر در این ایام برپا می شود، 46 دستگاه انواع کامیون این تجهیزات را حمل کردند که در این بین برخی از برادران اهل سنت هم کامیون های خود را برای این کار در اختیار قرار دادند که نشانه ارادات آنها به امام حسین (علیه السلام) است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان افزود: این کامیون‎ها برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی شاید حدود ۲۷ روز باید آنجا بمانند و به صورت رایگان خدمات ارائه کنند که این مهم یک حرکت ارزشمند است.

میقانی با اشاره به اینکه 5 دستگاه اتوبوس با همکاری خادمان به صورت رایگان برای حمل و نقل زائران پیش‎بینی شده ابراز کرد: طبق اعلام اداره کل حج و زیارت استان بیش از 16 هزار و 500 نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند که برای 15 هزار و 500 نفر ویزا صادر می شود.

به گفته وی؛ سال گذشته ۷۸۸ اتوبوس از استان گلستان به مقصد مهران کار حمل و نقل زائران را انجام داد که این مهم به تعبیر بنده جزو عملیات‎های بزرگ حمل و نقلی محسوب می‎شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان تأکید کرد: جلسات توجیهی زیادی گذاشته شده و تمام توصیه های فنی و ایمنی نیز به شرکت های مسافربری و رانندگان انجام شده و امیدواریم امسال بهتر از سال های گذشته خدمات رسانی کنیم.

* برای دومین سال رژه یگان‌های راهداری برگزار می شود

میقانی در بخش دیگر سخنان خود گفت: راهداری زمستانه از ۱۵ آذر در استان اجرا می‎شود و رژه یگان‌های راهداری برای به نمایش گذاشتن آمادگی پرسنل راهداری توسط ۲۴ اکیپ راهداری زمستان انجام خواهد شد که باعث تقویت روحیه پرسنل است.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات سیل مردادماه جاری در استان بیان کرد: در این راستا ۶۴۸ میلیون تومان به ما ابلاغ اعتبار کردند که پیگیر تخصیص آن هستیم تا ترمیم و مرمت آب‎روها و آب‎شستگی‎هایی که در محور محمدآباد و زرین‎گل اتفاق افتاد را انجام دهیم گرچه این رقم اعتباری برای رسیدن به حالت مطلوب کافی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار