نویسنده و کارگردان تبریزی:

تئاتر خیابانی؛ طنز پردازی نیست

نویسنده و کارگردان تبریزی با تاکید بر اینکه تئاتر خیابانی تنها طنز پردازی نیست به علاقمندان این حوزه گفت: هنرمندان نباید این قسم از تئاتر را همردیف تفریح بدانند.
کد خبر: ۸۹۴۱۶۴۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیامک افسایی در بررسی آثار ارائه شده از هنرمندان در حوزه نمایش های خیابانی در برنامه های مختلف یادآور شد: تئاتر خیابانی و صحنه ای متفاوت از یکدیگر بوده و نمایش های خیابانی باید رهگذر را درگیر کنند اما این درحالیست که هنرمندان به سمتی متمایل شده اند که ترجیح می دهند یکدیگر را چه فیزیکی، اخلاقی و به لحاظ چهره مسخره کنند تا مردم به آن بخندند که این موضوع دردناکی است.

وی همچنین در بیان ویژگی های نمایش خیابانی افزود: این نوع از نمایش با نگاه عمیق و فاخر باید ذائقه عمومی را بگونه ای پرورش دهد که مفاهیم به صورت ظریف و پنهان انتقال داده شود و اثر گذاری خود را به واسطه تبلیغات مستقیم از دست ندهد.

افسایی اضافه کرد: هنر را نباید با نگاه ابزاری به آن نگریست گرچه هدف غایی هنر رساندن به پالایش روح است اما با توجه به اینکه عموم مردم از نصیحت به طور صریح خسته شده اند، ضروریست مفاهیم با خلاقیت و پنهان در کلام انتقال یابد.

نویسنده و کارگردان تبریزی همچنین به ظرفیت این هنر نمایشی اشاره کرد و گفت: نمایش خیابانی این فرصت را برای هنرمند فراهم می سازد تا تاریخ را به صورت روایی و نمایشی به گردشگران انتقال دهد، در حقیقت هنرمندان باید جریان ساز باشند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز شهر و شهروندی تبریزیم اظهار داشت: اگر بتوانم پیامم را درقالب جشنواره ارائه دهم در این فستیوال هنری شرکت خواهم کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار