خبرگزاری بسیج: حاج جمال دستور از زواری است که برای هشتمین سال برای حضور در مراسم اربعین حسینی از تهران عازم نجف می شود و از آنجا تا کربلا پای پیاده طی طریق می کند.
کد خبر: ۸۹۴۱۶۹۱
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳

حاج جمال می گوید: فاصله نجف تا کربلا 80 کیلومتر است و با پای پیاده حدود 2 روز ونیم تا سه روز طول می کشد تا از نجف به کربلا برسیم. برای اینکه خسته نشویم و از پا نیفتیم، بعد از هر یک ساعت پیاده روی 10-15 دقیقه استراحت می کنیم و دوباره به راه خود ادامه می دهیم.

از حرم حضرت علی (ع) در نجف تا حرم امام حسین(ع) در کربلا تعداد 1453 تیر چراغ برق وجود دارد که شماره تیر برق را روی تابلوهای وسط بلوار نوشته و نصب کرده اند. فاصله هر کدام از این تیر برق ها 50 متر است، هر 100 تیر برق را که پشت سر می گذاریم توقف کوتاهی می کنیم و بعد از اینکه خستگی از تنمان بیرون رفت دوباره راه می افتیم.

در مسیر بین نجف تا کربلا، عاشقان ابا عبدالله موکب ها و تکایایی برپا کرده اند و با توزیع غذا، نوشیدنی، شربت، چای، قهوه و... از مهمانان و زوار سالار شهیدان پذیرایی می کنند. خان النص یا الحیدریه شهر کوچکی است که بین شهر نجف و کربلا قرار دارد و استراحت نسبتا بلند مدتی هم در این منطقه می کنیم.

خیلی از عراقی ها و حتی هموطنان ایرانی خودمان نذری های خود را به این حسینیه ها و تکایای عراق هدیه می کنند. پارسال هم یکی از اهالی شهر نجف یک راس گوسفند نذر کرده بود که آن را همراه خود به کربلا می آورد.

 بار اول که برای زیارت به کربلا رفتم، نرسیده به منطقه حله، خانواده ای را دیدم که فرزند معلولی داشتند و پدر خانواده او را روی دوش خود گرفته و به سختی و مشقت با خود می آورد؛ من با وجودی که کمر درد داشتم، حدود 10 کیلومتر باقی مانده را به آنها کمک کردم و آن پسر معلول را به دوش گرفتم؛ مردم در این ایام با هم مهربان و خوش برخورد هستند.  

 

علی اشرف خانلری

ارسال نظرات