فرمانده سپاه مراغه در زنگ ایثار و شهادت مدرسه شهید پور رستم گفت: دانش آموزان و جوانان ادامه دهنده راه شهدا و ایثارگران در سنگر علم و دانش هستند.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۰۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا سامی افزود: دانش آموزان و دانشجویان باید با تحصیل علم و دانش، قله های علمی جهان را فتح کنند و با کسب افتخار برای ایران، به دشمنان نشان دهند که خون شهیدان پایمال نخواهد شد و قطره قطره خون آن ها در رگ جوانان این مملکت جریان دارد.
وی ادامه داد: دشمن از وجود جوانانی همچون شهید فهمیده  و شهید پور رستم و شهدای ایثارگر دوران دفاع مقدس، هراس دارد و جوانان نیز باید با پرورش روح و جسم و تعلیم و تعلم، راه شهدا را ادامه داده و ایران اسلامی را به اوج اقتدار و قدرت در جهان برسانند.
سامی  شهیدان را الگوی عملی  بسیار خوبی را دانش آموزان و جوانان معرفی  و بیان کرد: با کسب افتخار برای ایران اسلامی به دشمنان نشان دهید که خون شهدا پایمال نخواهد شد و نخواهیم گذاشت دشمنان چشم طمع به کشور ایران داشته باشند.
وی اضافه کرد: چون دشمن راه های مختلفی را برای شکست  جمهوری اسلامی امتحان کرد و نتوانست جواب بگیرد درصدد تغییر ادراکات و بینش های شماست .
سامی اظهارداشت: دشمن اگر در تغییر ادراکات جوانان و دانش آموزان و مردم موفق شود بدون خونریزی کشور را تصرف می کند چراکه ایده و عقیده جوانان را تصرف کرده و آن موقع است که نماز خواندن و قرآن خواندن را مسخره می کنند.
وی تاکید کرد: جوانان به خصوص دانش آموزان باید تغییر تاکتیک دشمن را به موقع بفهمند تا علم و آگاهی و به موقع از کشور خود دفاع کنند.
سامی بیان داشت: برای ادامه راه پرافتخار شهیدان که همان ارتقای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، باید قدر شهدا و خانواده آن ها را دانست و با تلاش مجدانه در سنگر علم و عمل و اقتصاد راه شهدا را ادامه داد.
فرمانده سپاه ناحیه مراغه  خاطرنشان کرد: جوانان کشورمان که در دوران دفاع مقدس شجاعانه جنگیدند، امروز با تأسی از همان فرهنگ ایثار و شهادت، در سنگر علم و دانش به دنبال تحقق آرمان های انقلاب هستند و نشان می دهند که راه پیشرفت و توسعه کشور در گرو تقویت بنیه های علمی خواهد بود.
سامی در پخش دیگر سخنان خود افزود : دشمن از علم ما می ترسد و از سستی، بی سوادی و بی عاری ما استقبال می کند. علمی که با دشمن مبارزه نکند علم نیست، علمی که برای ما قدرت نیاورد علم نیست.
وی ادامه داد: امروز سنگر ما همین سنگر علم است باید خوب پدافند کنیم و خوب درس بخوانیم  چراکه علم یکی از مولفه های قدرت ایران اسلامی است و در سایه علم است که موشک های ما لرزه به اندام دشمن انداخته است .
وی در پایان سخنان خود گفت: شهدای دانش آموز از شما انتظار دارند تا به پدر و مادر خود و بزرگتر ها و اساتید خود احترام بگذارید، فرامین رهبری را اجراکنید و در سنگر علم  سلاح قلم بدست بگیرید و دشمن را به زانو دربیاورید.

 

ارسال نظرات