مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان یزد از عضویت بیش از 90هزار دانش آموز یزدی دراین سازمان دانش آموزی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۲۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان یزد؛ از عضویت بیش از 90هزار دانش آموز یزدی دراین سازمان دانش آموزی خبر داد و گفت: در کل استان 240 هزار دانش آموز وجود دارد که بیش از 30 درصد آنان عضو بسیج دانش آموزی هستند و با توجه به جامعه هدف دانش آموزی استان که از پایه چهارم دبستان تا پایان دوره دوم متوسطه است در حدود 72 درصد از این جامعه تحت پوشش بسیج دانش آموزی قرار دارند.

محمد اسلامی را تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت دانش آموزان انقلابی دانست و گفت: بسیج دانش آموزی در راستای هویت بخشی به دانش آموزان و شناساندن ظرفیت های حال و آینده آنان و همچنین نهادینه کردن روحیه مسئولیت پذیری،استکبار ستیزی، انقلابی گری و تکلیف مدار بودن در آنان و به صورت کلی تربیت نسلی انقلابی برای مدیریت آینده کشور تلاش می کند.

وی در خصوص برنامه های این سازمان برای آشناسازی دانش آموزان با تهدیدات فضای مجازی وشبکه های اجتماعی هم گفت: امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در بین جامعه و به ویژه نسل جوان و نوجوان گسترش یافته و به همین جهت سازمان بسیج دانش آموزی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی و در راستای تبدیل تهدیدات به فرصت ها و استفاده موثر از آن اقدام به راه اندازی سایت خبری بیست و ایجاد کانال های انقلابی توسط دانش آموزان در قالب طرح ولایت کرده که با استقبال خوب دانش آموزان استان نیز روبرو شده است.

اسلامی با اشاره به وجود یکهزار پایگاه بسیج دانش آموزی در سراسر استان اظهار داشت: به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی افزون بر 30 برنامه شاخص فرهنگی شامل نشست های معرفتی و بصیرتی ، حضور در راهپیمایی 13 آبان ، غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهدا وبرگزاری مسابقات مختلف در استان اجرایی می شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان در خصوص برنامه های فرهنگی این سازمان و میزان مشارکت دانش آموزان هم ابراز داشت: در طول سال برنامه های مختلف فرهنگی با استقبال چشمگیر دانش آموزان برگزار می شود که طرح هجرت و اردوهای راهیان نور نمونه هایی از این قبیل برنامه ها هستند.

اسلامی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان از طرح هجرت گفت: این طرح به منظور نوسازی و زییاسازی مدارس اجرایی شده و در تابستان سال جاری با مشارکت یکهزار دانش آموز یزدی صورت گرفته است..

وی اعزام دانش آموزان پایه دهم و یازدهم به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان نور را از دیگر برنامه ها فرهنگی سازمان متبوعش برشمرد و اذعان داشت: طرح اردوهای راهیان نور امسال از 22 مهرماه آغاز شده و تا نیمه اسفند ماه سال جاری ادامه دارد و پیش بینی می شود با توجه به تعطیلات ابتدای شروع سال تحصیلی و همچنین تعطیلات اربعین و فصل امتحانات بیش از 10 هزار نفر از دانش آموزان پایه دهم و یازدهم به سرزمین های نور اعزام شوند.

اسلامی برگزاری اردوهای تشکیلاتی تربیتی طرح یاوران ولایت را از دیگر برنامه های فرهنگی بسیج دانش اموزی دانست و اظهار داشت: دانش آموزان با شرکت در آزمون و موفقیت در آن به این اردوی یک هفته ای در مشهد مقدس اعزام شده و پس از فراگیری دوره در مدارس به عنوان فرماندهان بسیج دانش آموزی مشغول فعالیت خواهند شد.

گفتنی است هر ساله از 7 تا 13 آبان ماه به عنوان هفته بسیج دانش آموزی نام گذاری شده و شعار امسال این هفته « دانش اموز انقلابی و مدرسه انقلابی» است.
ارسال نظرات