خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به حجاب نشود، گفت: باید سعی شود بیشتر به منکرات کلان از جمله تبعیض، حق‌کشی، ربا خواری و رشوه‌خواری پرداخته شود.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۳۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶

آیت‌الله علی اکبر کلانتری در جمع مدیر و اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس  ضمن قدردانی از زحمات این مجموعه ارزشمند اظهار داشت: با وجود دیر شدن برای اجرای این فریضه بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و اینکه در برهه‌هایی هم با اعمال نابه‌جا در این بخش به مشکل برخوردیم،  با تکیه به آموزه‌های الهی باید ابعاد مختلف این فریضه مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در  تاریخ ثابت شده اگر کاری و حرکتی سطحی باشد و مبتنی بر مبانی دینی علمی نباشد نتیجه نمی‌دهد تصریح کرد: کارها باید علمی و بر مبنای حقایق کلامی، اعتقادی، تجربی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی باشد و در  جلسات تصمیم‌گیری حتما کارشناسان مختلف حضور داشته باشندتا از انجام برنامه‌های سطحی جلوگیری شود.

آیت‌الله کلانتری با بیان اینکه تصمیمات اجرائی ستاد امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها به مقوله حجاب منحصر شود گفت: وضعیت حجاب در جامعه کنونی را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد بانوان با حجاب و عفاف کامل که درصد بالایی را تشکیل می‌دهند ولی کمتر جلوه و نمود دارند, بانوان کم توجه به حجاب اما مخالف حجاب نیستند و نیاز به ارشاد دارند و معاندین با حجاب که بسیار اندک‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید سعی شود بیشتر به منکرات کلان از جمله تبعیض، حق‌کشی، ربا خواری، رشوه خواری، قاچاق کالا، رانت‌خواری، دخالت‌های بیجای برخی مسئولین در امور قضایی و نظامی پرداخته شود و امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به حجاب نشود.

آیت‌الله کلانتری گفت: باید در زمینه‌های مختلفکارهای پربار فرهنگی ارائه شود و این کار در آموزش و پرورش، کتب درسی  و همچنین  با استفاده از فعالیت‌های  هنری امثال ساخت  سریال، تئاتر و فیلم‌های سینمایی باید فرهنگ‌سازی شود. 

وی با اشاره به بروز برخی ناهنجاری‌ها در باغ‌های عروسی, فروشگاه‌های عرضه لباس‌های ناهنجار و کشف حجاب در سطح شهر افزود: در این زمینه‌ها باید با برگزاری جلسات مشترک با نیروی انتظامی و دستگاه قضا برخورد مناسب صورت گیرد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر زبانی با در نظر گرفتن متانت، اخلاق و حفظ کرامت افراد احیاء شود و برگزاری  کلاس‌های آموزشی با محوریت اخلاقی برای جوانان و کمک از آنها در اماکن عمومی در این زمینه بسیار مفید است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها