خبرهای داغ:
مدیرکل کانون پرورش فکری استان فارس گفت: براساس تفاهم‌نامه همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و آموزش و پرورش استان، طرح کانون مدرسه در فارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۴۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

زهرا افتخاری اظهار داشت: برای دومین سال پیاپی با انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، طرح کانون مدرسه در مدارس فارس اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: تاکنون همکاری‌های خوبی بین آموزش و پرورش و کانون وجود داشته است که با انعقاد این تفاهم‌نامه نیز همکاری و تعامل بیشتری برای گسترش کمی و کیفی خدمات آموزشی غیرمستقیم به دانش‌آموزان بین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت می‌پذیرد.

افتخاری افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای چشم‌انداز، مأموریت‌ها و اهداف خود نقش مهمی در ایجاد فضای مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در 6 ماده تنظیم شده است و در آن برنامه‌های اجرایی متناسب با امکانات و قابلیت‌های طرف‌های تفاهم نامه تهیه و برای اجرا به ادارات آموزش و پرورش ارسال می‌شود، گفت: این طرح برای دومین سالی است که اجرا می‌شود و تاکنون 5350 دانش‌آموز پایه دوم تا ششم ابتدایی در 184 مدرسه استان تحت پوشش قرار گرفته‌اند و در سال جدید نیز از هر شهرستان و منطقه استان 2 مدرسه پسرانه و 2 مدرسه دخترانه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس درباره اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: ترویج و گسترش شیوه‌های مطالعه، بهره‌مندی عموم کودکان از خدمات و محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تبادل دانش و تجارب مربیان و معلمان و دستیابی به مطلوب‌ترین و خلاقانه‌ترین شیوه‌ها از جمله این اهداف هستند.

افتخاری درباره تعهدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این تفاهم‌نامه افزود: کانون متعهد می‌شود در سال تحصیلی جاری طرح کانون مدرسه را در تمامی مراکز فرهنگی و هنری کانون و مدارس برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی به اجرا در آورد.

وی گفت: حضور مربیان فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز سیار روستایی و شهری در مدارس، فراهم ساختن زمینه آموزش شیوه‌های اثر بخش و خلاقانه فعالیت با کودکان به معلمان، انعکاس آثار منتخب دانش‌آموزان در رشته‌های فرهنگی، هنری و ادبی در پرتال کودک، اختصاص تخفیف خرید کتاب برای دانش‌آموزان و کتابخانه‌های مدارس روستایی و عشایری با 35 درصد و برای دانش‌آموزان و کتابخانه‌های مدارس شهری با 25 درصد تخفیف در قالب برپایی نمایشگاه‌های کتاب در مدارس، از جمله تعهدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این تفاهم نامه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها