خبرهای داغ:

نخستین جشنواره بین‌المللی قرآن جوانان جهان اسلام در شیراز برگزار می‌شود

نخستین جشنواره بین‌المللی تلاوت قرآن کریم ویژه جوانان جهان اسلام زیر ۳۵ سال در شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی در تاریخ‌های ۸ تا ۱۰ آبان ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۶۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

نخستین جشنواره بین‌المللی تلاوت قرآن کریم ویژه جوانان جهان اسلام زیر 35 سال در شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2017 میلادی در تاریخ‌های 8 تا 10 آبان ماه برگزار می‌شود.

در این جشنواره تلاش شده که برگزاری و ارزیابی  شرکت‌کنندگان با سایر مسابقاتی که در ایران و جهان اسلام مرسوم است کاملا متفاوت باشد، به این شکل که نواقص ارزیابی مسابقات و نحوه امتیازدهی معمول در مسابقات برطرف شده است.

شرکت‌کنندگان به سه سطح مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند یعنی قاریان و حافظان شرکت‌کننده در این جشنواره در صورت کسب نمره بالاتر از 85 از 100 حائز رتبه و سطح ممتاز، در صورت کسب نمره‌ای بین 80 تا 85 حائز رتبه و سطح عالی و در صورت کسب نمره‌ای بین 75 تا 80 حائز رتبه و سطح خوب می‌شوند که تعداد افراد در همه سطوح بدون محدودیت است و حائزین هر سطح جایزه یکسانی دریافت می‌کنند. 

 مسلمانان ساکن در کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی از جمله آلمان، ترکیه، لبنان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، جمهوری بنین، مالزی، افغانستان، سومالی در این جشنواره شرکت می‌کنند. 

 هیئت داوران این جشنواره عبارتنداز: استاد جهانبخش فرجی در قسمت صوت، در قسمت لحن استاد محسن یاراحمدی، در قسمت حسن حفظ و وقف و ابتدا استاد عثمان شاهین رئیس مجمع قاریان کشور ترکیه و استاد حمید ایمان‌دار و استاد امیر فتح پور داور تجوید.

امیر فتح‌پور، داور و مسئول کمیته فنی مسابقات نیز گفت: این شیوه برگزاری برای نخستین بار در ایران اجرا می‌شود و این افتخار برای جامعه قرآنی استان فارس  است که  پیشقدم برگزاری جشنواره  تلاوت آن هم درسطح بین‌المللی شدند. امید است نتایج و ثمرات این جشنواره الگویی برای سازمان‌ها ونهادهای کشور در تغییر سیستم مسابقات قرآن کشور و اصلاح ارزیابی‌های معیوب آن باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار