خبرهای داغ:

برنامه «چلچراغ» با رویکرد ویژه اربعین در مرکز فارس تهیه و پخش می‌شود

معاون صداوسیمای مرکز فارس برنامه چلچراغ را از ویژه برنامه‌های سیمای فارس به مناسبت اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: چلچراغ به طور ویژه رویکرد اربعینی دارد.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۶۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

سید محمدحسن نبوی‌زاده معاون سیمای فارس با تشریح برنامه چلچراغ اظهار داشت: این برنامه برای دومین سال پیاپی تهیه و پخش می‌شود و با توجه به منحصر به فرد بودن آن مورد استقبال بینندگان از سراسر کشور قرار گرفته است.

وی افزود: همانند سال گذشته حوزه‌های تولیدی و پشتیبانی این مرکز تلاش می‌کنند تا در خدمت زائران اربعین باشند و این تلاش تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

 نبوی‌زاده برنامه چلچراغ را از ویژه برنامه‌های سیمای فارس به مناسبت اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: چلچراغ به طور ویژه رویکرد اربعینی دارد و تمام بخش‌های آن به همین مناسبت تنظیم شده و از روز شنبه 29 مهرماه اول ماه صفر آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

نبوی‌زاده تصریح کرد: مسئولین استان و موکب احمدبن‌موسی (ع)، شعرا، مستندسازان، هنرمندان، زائران کربلا و اربعین حسینی به صورت جداگانه در برنامه حضور دارند. 

معاون سیمای فارس افزود: بخشی از محتوای این برنامه به موکب احمدبن‌موسی (ع) در کربلای معلی، حمایت از این کار بزرگ مردمی و اطلاع‌رسانی درباره آن اختصاص دارد و بخش دیگری از موضوعات مورد نظر پرداختن به مناسبت‌های ماه صفر، راهپیمایی بزرگ اربعین، رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) است.

وی بیان کرد: این برنامه به نمایش عزاداری و حس و حال عاشقانه و عارفانه مردم  عزیز استان در مراسم عزاداری حسینی و اربعین حسینی توجه دارد و اطلاعاتی در باره آداب سفر و زیارت و موکب‌های مستقر در مسیرکربلا ارائه می‌شود.

نبوی‌زاده به سایر برنامه‌های سیمای فارس با موضوع اربعین و موکب احمدبن‌موسی (ع) پرداخت و گفت: کاشانه مهر برنامه‌ای 50 دقیقه‌ای است که در ساعت 10 صبح هرروز برای خانواده‌ها پخش می‌شود و محوریت 10 برنامه از آن اربعین و پیاده‌روی مردم فارس در اربعین است.

وی نگاه روز و برنامه در شهر را از دیگر برنامه‌های ویژه اربعین بیان کرد و گفت: ده قسمت از برنامه نگاه روز به موضوع اربعین اختصاص دارد وبرنامه در شهر سعی دارد ارادت مردم فارس در پیاده‌روی به سمت کربلا را انعکاس دهد.

معاون سیما برقراری ارتباط زنده و پخش تیزر و زیرنویس را از دیگر تلاش‌های حوزه سیما در این ایام عنوان کرد و گفت: تاکنون افزون بر 1000 زیرنویس و افزون بر یکصد بار تیزر با موضوع اطلاع‌رسانی و کمک به موکب احمدبن‌موسی (ع) پخش شده است و با اعزام تیم تولیدی به کربلای معلی امکان برقراری بیش از 20 ارتباط زنده ازطول سفر در شبکه فارس فراهم شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها